تردید روزافزون جمهوری‌خواهان درباره صلاحیت ترامپ برای ریاست‌جمهوری

خبرنگار برجسته آمریکایی اعلام کرد سیاست های دونالد ترامپ باعث شده که جمهوری‌خواهان هر روز بیشتر به این نتیجه برسند که او برای ریاست‌جمهوری آمریکا مناسب نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «کارل برنستین»، خبرنگار برجسته آمریکایی که نقش مهمی در فاش شدن رسوایی واترگیت داشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که جمهوری خواهان هر روز بیشتر به این نتیجه می رسند که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برای ریاست جمهوری کشور مناسب نیست.

برنستین در گفتگو با شبکه «سی ان ان» اعلام کرد که دلایل زیادی وجود دارد که حزب جمهوری خواه به این مسئله بیاندیشد که ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیست. مهم ترین این دلایل این است که نگرانی هایی وجود دارد درباره اینکه دونالد ترامپ از نظر زمینه های روانی و همچنین به دلیل توهین هایش به قانون و نوع سیاست خارجی او، برای ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیست.

خبرنگار واترگیت با اشاره به استعفای جیمز متیس اعلام کرد: نامه جیمز متیس به طرز شگفت انگیزی جمهوری خواهان را بر آن داشت که قضاوت های درستی انجام دهند. آنها با یکدیگر گفتگو می کنند و بیشتر به این توافق می رسند که او (ترامپ) برای ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیست.

کارل برنستین هیچ اشاره ای به نام این جمهوری خواهان نکرد؛ اما گزارشهای اخیر حاکی از آن است که تاکنون تعداد زیادی از جمهوری خواهان از تصمیم اخیر ترامپ برای خروج همه نیروهای آمریکایی از سوریه انتقاد کرده اند. از جمله آنها می توان به لیندسی گراهام، سناتور کارولینای جنوبی اشاره کرد.

با وجود اینکه رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر خود نوشته بود که متیس در پایان ماه فوریه بازنشسته می شود، نامه متیس مسئله دیگری را نشان می داد و آن این بود که او بازنشسته نشده؛ بلکه استعفا کرده است.

به دنبال تصمیم ترامپ برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه، متیس هفته گذشته از سمت خود به عنوان وزیر دفاع آمریکا استعفا کرد. متیس در نامه استعفای خود نوشت که ترامپ حق برخورداری از وزیر دفاعی را دارد که دیدگاه هایش با او همسوتر باشد. او در بخش دیگری از این نامه از سیاست های ترامپ انتقاد کرد و نوشت: در حالی که آمریکا همچنان یک عضو محوری در جهان آزاد است، ما نمی توانیم از منافع خود محافظت کنیم یا بدون داشتن پیوندهای قوی با متحدان خود این نقش را به طور مؤثر ایفا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار