صالحی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات داده می‌شود، شرایط اعطای یارانه به آنها را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران اظهار کرد: بیش از ۹ هزار محصول ساخت ایران در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی با اشاره به بازارسازی محصولات اظهار کرد: ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات مالی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و به دنبال گسترش این فناوری در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه مهمانان خارجی حضور دارند، گفت: به دنبال این هستیم که مهمانان خارجی در این نمایشگاه محصولات را خریداری کنند و بتوانیم آمار صادرات را بالا ببریم.

صالحی ادامه داد: برای تایید محصول ساخت ایران کار گروه‌های مختلفی وجود دارند و تمام محصولات حاضر در این نمایشگاه ایرانی هستند.

افزایش اشتغال جوانان در نمایشگاه ایران ساخت

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی درباره اشتغال جوانان بیان کرد: ما به دنبال این هستیم تا در این نمایشگاه ایده‌ها را به ثروت تبدیل کنیم و میزان اشتغال جوانان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: از شرکت‌ها حمایت مالی می‌شود و براساس پیچیدگی و نوع محصول، آنها سطح بندی می‌شوند و بر همین اساس یارانه را دریافت می‌کنند، در کل نمایشگاه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به شرکت‌ها داده می‌شود.

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان وام به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران ساخت

صالحی ادامه داد: همچنین مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به صورت لیزینگ به شرکت‌ها داده می‌شود و از طریق کارگزار نمایشگاه که صندوق نانو است مبلغ ۱۵ میلیارد تومان وام داده می‌شود.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در راستای توجه به مطالبات مقام معظم رهبری است و امیدوار هستیم به کمک بخش خصوصی غیر دولتی به اهداف خود در اشتغال پایدار گسترش فناوری برسیم و این باعث خوشحالی است که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب بزرگترین نمایشگاه فناوری برپا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار