یک افسر اطلاعاتی فرانسوی اعتراف کرده است که سرویس‌های مخفی فرانسه با فرصت طلبی از حضور شرکت لافارژ در سوریه بهره‌برداری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد آیا سرویس‌های مخفی فرانسه در ادامه حضور شرکت سیمان سازی لافارژ در سوریه تا سال ۲۰۱۴ نقشی داشته اند؟ شرکت لافارژ برای ادامه کار در سوریه به تروریست‌های مسلح مبالغ هنگفتی پول داده بود. یک افسر اطلاعاتی فرانسوی در برابر دادگاه اعتراف کرده است که سرویس‌های مخفی فرانسه با فرصت طلبی دست به جمع آوری اطلاعات زده اند، ولی توصیه‌ای به تروریست‌ها نکرده اند.

یک عضو اداره کل امنیت داخلی فرانسه روز ۴ اکتبر به بازپرس شارلوت بیلژه گفت: ‹‹ما به شکل فرصت طلبانه‌ای از حضور شرکت لافارژ درسوریه بهره برداری کردیم، ولی هیچ کس از آن‌ها نخواست که در سوریه بمانند. وظیفه من جمع آوری اطلاعات درباره شهروندان فرانسوی بود که به تروریست‌ها در سوریه پیوسته بودند. ما هیچ راهکار یا توصیه‌ای به کسی ندادیم. ››

شرکت سیمان سازی لافارژ در ماه ژوئن به اتهام اعطای کمک مالی به تروریست‌ها در سوریه و مشارکت در جنایت علیه بشریت مورد تحقیق قضایی قرار گرفت. این شرکت متهم است که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۳ میلیون یورو از طریق چند واسطه به گرو‌های تروریستی مسلح در سوریه داده است تا بتواند به تولد سیمان در کارخانه جبالیه ادامه دهد.

برخی سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه از جمله اداره کل امنیت داخلی (DGSI) متهم به عدم افشای حقیقت در این پرونده شده اند.

لافارژ در سپتامبر ۲۰۱۴ به دنبال اشغال محل کارخانه توسط گروه تروریستی داعش، این کارخانه را رها کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار