مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کارگروهی برای تسهیل راه‌های رونق بورس انرژی منطقه آزاد اروند و استفاده از صنایع موجود در این منطقه تشکیل می‌شود.

جبار سالم پور مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند در نشست مسئولان بورس منطقه آزاد اروند با فعالان واحدهای تولیدی این منطقه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،گفت: بورس جایگاه ویژه‌ای در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی دارد.

وی بابیان اینکه یکی از بهترین و شفاف‌ترین مکانیزم‌های قیمت‌گذاری محصولات، عرضه آن‌ها در بورس است، ادامه داد: ایجاد بازاری شفاف، کارآمد، با نقد شوندگی و رقابت‌پذیری بالا، جهت رفع انحصار و کشف عادلانه قیمت حامل‌های انرژی ازجمله مأموریت‌های بورس انرژی است.

مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند افزود: بورس انرژی منطقه آزاد اروند نیز با همین نگاه و باهدف تبیین، تحکیم و ارتقاء جایگاه و کارکردهای بورس انرژی برای ذینفعان، به‌کارگیری رویه‌های مؤثر جهت حفظ سلامت بازار و صیانت از حقوق ذینفعان،  طراحی ابزارها و محصولات جدید با توجه به نیازها و اقتضائات محیطی و تجهیز بهینه منابع فیزیکی و توسعه مستمر سرمایه‌های انسانی ایجادشده است.

سالم پور افزود: وجود صنایع مختلفی ازجمله پالایشگاه و پتروشیمی ظرفیت خوبی برای تقویت بورس انرژی در منطقه آزاد اروند محسوب می‌شود و این صنایع می‌توانند با عرضه محصولات خود به بورس انرژی منطقه آزاد اروند تبادلات بورس را در منطقه افزایش دهند.

وی گفت: باید بتوانیم موانع پیش روی این راه را برداشته و زمینه را برای عرضه هر چه بهتر محصولات به بورس انرژی منطقه آزاد اروند فراهم کنیم.

مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند افزود: به همین منظور نیز کارگروهی برای عملیاتی کردن این موضوع تشکیل می‌شود تا گام‌های عملیاتی برای عرضه محصولات به بورس این منطقه برداشته شود.

انتهای پیام/ د

عرضه محصولات به بورس انرژی منطقه آزاد اروند

برچسب ها: بورس ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.