آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد:

خدمت به زائران بقاع متبرکه ذخیره‌ای الهی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: خدمت به امامزادگان و زائران بقاع متبرکه، ذخیره‌ای الهی برای خدام و هیأت امناست و باید قدردان این فرصت و توفیق الهی بود.

خدمت به زائران بقاع متبرکه ذخیره‌ای الهی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در جمع اعضای هیأت امنا، خدام و مسؤولان آستان مقدس حضرت علی بن جعفر (ع) اظهار کرد: بقاع متبرکه امامزادگان، مرکز تعلیم و تعلم مذهبی هستند و بر این اساس، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر تبدیل این مکان‌های مقدس به قطب فرهنگی تاکید داشته‌اند.

وی افزود: هر جا که امامزادگان مدفون هستند، شاهد برکات و آثار فراوانی بوده‌ایم و کرامات زیادی از آن‌ها دیده شده است، این اماکن در حقیقت مراکزی برای تبلیغ و ترویج اسلام و تقویت دین الهی به شمار می‌روند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه کرامات امامزادگان و فرزندان ائمه اطهار (ع) محسوس و آشکار است گفت: به شخصه در مورد یکی از این بقاع متبرکه، کرامتی را دیده‌ایم که مربوط به حق‌الناس بوده است، به طوری که اگر زائری کفش شخص دیگری را به اشتباه می‌پوشید، نمی‌توانست از آنجا خارج بشود.

وی ادامه داد: خداوند بعضی کرامات را به مومنان نشان می‌دهد تا عظمت خانواده اهل بیت (ع) بر همگان روشن شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر خدمت‌گزاری به امامزادگان و زائران بقاع متبرکه گفت: معرفت حقیقی به ائمه اطهار (ع) و فرزندان آنها، انسان را به جایی می‌رساند که در می‌یابد خدمت به آن‌ها عامل سعادت دنیا و آخرت است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: حضرت علی بن جعفر (ع) بزرگمردی بودند که کرامات و برکات فراوانی از ایشان به ثبت رسیده و در عین حال ایشان خود را خدمت‌گزار امام معصوم (ع) می‌دانستند.

وی با بیان اینکه بقعه متبرکه این امامزاده واجب‌التعظیم مرکز توجه و احترام زائرانی از اقصی نقاط جهان است گفت: علاوه بر این حرم مطهر ایشان محلی برای دفن شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم شده و این مسئله بر اهمیت مکان، افزوده است.

آیت‌الله علوی گرگانی خدمت به بقاع متبرکه را از جمله ذخایر دنیوی برای آخرت دانست و تصریح کرد: قدر این توفیق را که نصیبتان شده بدانید و در راه خدمت به زوار امامزادگان کوشا باشید چرا که این فعالیت‌ها، ذخیره دنیای جاودانی است.

انتهای پیام/ز

زائران بقاع متبرکه از ذخیره های الهی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.