روزنامه فرانسوی فیگارو از خودداری رئیس‌جمهور فرانسه از دریافت هدایایی که از سوی امیر قطر پیشکش شده بود، در سفر سال گذشته او به دوحه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه فرانسوی فیگارو فاش کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفری که سال گذشته به دوحه داشت، از دریافت مجموعه هدایایی که از سوی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به وی پیشکش شده بود، خودداری کرده است.

روزنامه فیگارو روز شنبه با بیان این مطلب، به نقل از یک منبع نزدیک به سفارت فرانسه در دوحه اعلام کرد این خودداری سبب تعجب مسئولان قطری شده بود.

این روزنامه به نقل از این منبع نوشت: در آن سفر که یک روز به طول انجامید، امیر قطر به مانند معمول، برای ما مجموعه هدایایی را به منظور پیشکش به رئیس جمهور فرستاد؛ اما از کاخ الیزه به ما دستور رسید که آن را به صاحبانش بازگردانیم.

مکرون در هفتم دسامبر سال گذشته میلادی، سفری کوتاه به قطر داشت که در آن دو طرف بر فروش 12 جنگنده رافال و 50 هواپیمای ایرباس توافق کردند. همچنین در این سفر توافق شد شرکت های فرانسوی بتوانند قراردادهایی برای پروژه های متروی دوحه و تراموا منعقد کنند.

طبق اعلام فیگارو، این قراردادها در تغییر نظر مکرون در سخنرانی های آتشین خود علیه قطر و عربستان در دوران مبارزات انتخاباتی اش و حتی ماه های نخست ریاست جمهوری اش تأثیر داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار