رحمانی گفت: دولت از ابتدای سال تاکنون، ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی اختصاص داده است.

تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی به کالا‌های اساسی/ اصلاح ساختار خودروسازی تا ۲ سال آیندهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم فکری و هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش خودرو افزود: ساختار خودرو سازی کشور تا ۲ سال آینده اصلاح می‌شود و تولید نیز در حال اصلاح است. مقرر شد که خودروسازان اموال غیر تولیدی شان را به فروش برسانند و بخشی از نقدینگی تامین شود.

در ادامه نشست، نمایندگان ملت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. اتمام طرح‌های نیمه تمام، اجرای نقشه راه معدن، لزوم تفویض اختیار به معاونان وزیر و لزوم همراهی قوه قضاییه با وزارت صنعت، معدن و تجارت از موارد طرح شده بود.

همچنین نمایندگان بر لزوم تقویت سامانه‌های اطلاعاتی و بروز کردن اطلاعات تاکید کردند و خواستار ایجاد کارگروهی برای رصد فعالیت واحد‌های نیمه فعال و غیر فعال و ساماندهی آن‌ها با برنامه و زمان بندی شدند.

رییس کمیسیون صنایع مجلس نیز گفت: باید در تولید به عرضه و تقاضا توجه کنیم، تولید را بالا ببریم. در شرایط جنگ اقتصادی باید تصمیمات ویژه گرفت و تصمیم گیری‌ها باید سریع باشد.

همچنین فریدون احمدی دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش خصوصی ابزار مدیریت بحران است و این بخش به راحت می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند. برای اصلاح ساختار تولید خودروی کشور نیز می‌توان روی این بخش حساب کرد.

وی، همچنین خواستار حل مشکلات مربوط به ترخیص کالا‌ها در گمرکات شد.

انتهای پیام/

بخش خصوصی ابزار مدیریت بحران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۲ دی ۱۳۹۷
سازمان حمایت از حقوق مصرف كننده: قراردادهای خودرو كه موعد تحویلشان فرا رسیده، طبق تاریخ سر رسید باید عمل شود و قیمت آنها باید به نرخ شركت در زمان سررسید باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۲ دی ۱۳۹۷
جهت اطلاع همه کسانی که موعد دعوتنامشون گذشته:آئيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف خودرو. طبق ضوابط و روشهاي مختلف فروش در ماده 4 قسمت قيمتهاي فروشهاي مختلف (تحويل فوري: قيمت قطعي زمان عقد قرارداد)(پيش فروش قطعي: قيمت قطعي در زمان عقد قرارداد)(پيش فروش عادي: قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد) (مشارکت در توليد: قيمت زمان تحويل مندرج در قراردا)(سفارشي: قيمت توافقي زمان عقد قرارداد) ذکر شده. در ماده 7 تبصره 1 اين آئيين نامه آمده: عرضه کننده موظف است در صورت تاخير در تحويل خودرو از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف کننده مبلغ خسارت پرداخت نمايد. در ماده 8 تبصره 1 آمده : در صورت بروز مشکل در فرآيند رعايت استانداردهاي مطلوب و تاخير در تحويل خودرو، مسئوليت جبران خسارت وارده و کسب رضايت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده مي باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۲ دی ۱۳۹۷
توزیع گوشت گوسفندی منجمد با کدملی سرپرستان خانوار .
آخرین اخبار