استاندار تهران گفت: بدون شک باید یکی از راهبرد‌های اساسی در استان تهران بر حفظ اشتغال حاضر استوار باشد.

صیانت از اشتغال موجود از راهبرد‌های اساسی استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که صبح امروز (یکشنبه ۲ دی ماه) در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از اشتغال در استان تهران اظهار کرد: بر اساس بررسی‌هایی که مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده، از ابتدای سال ۹۲ تا زمستان سال ۹۶، حدود ۳ میلیون نفر به جمعیت فعال در کشور اضافه شده و همچنین ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شغل جدید نیز ایجاد شد که این ارقام در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: با توجه به جمعیت فعال جدید، تأکید و تعهد دولت بر ایجاد بالغ بر یک میلیون شغل به صورت سالانه بود که در عین حال در کنار توجه به این مهم، باید نسبت به حفظ و صیانت از اشتغال موجود، اهتمام ویژه داشته باشیم، چرا که حفظ اشتغال موجود از ایجاد مشاغل جدید نیز مهم‌تر است.

محسنی بندپی تصریح کرد: به عنوان نمونه وقتی یک فرد در یک بنگاه اقتصادی در کرسی صاحب شغل شود، اگر به هر علتی این اشتغال از وی سلب شود، چنین مسئله‌ای بی‌تردید، تبعات روحی و روانی و آسیب‌های تبعی خاصی را خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به تجارب بین‌المللی در زمینه حفظ اشتغال موجود نیز افزود: به عنوان مثال وقتی در کشور آلمان، بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ شاهد بحران اقتصادی بودیم، آلمان‌ها به این نتیجه رسیدند که برای حل چنین بحرانی باید بر حفظ اشتغال موجود تلاش کنند و آن را حتی با اولویت بیشتری نسبت به ایجاد مشاغل جدید، دنبال کنند.

استاندار تهران گفت: اکنون هم ما در شرایط خاصی هستیم و هجمه ظالمانه تحریم‌ها را تجربه می‌کنیم که به تبع این مسئله، در حوزه صنعتی هم قطعات یدکی و مواد اولیه دیر به دست تولید کننده می‌رسد و هم بانک‌ها از این سو، سود غیرمتعارف از تولید کنندگان اخذ می‌کنند، البته در این بین نیز هستند بانک‌هایی که به عنوان نمونه در حوزه اعتبارات ۱۸ هزار میلیاردی اشتغال روستایی، وام‌هایی با بازپرداخت و سود ۴ و ۶ درصد به متقاضیان ارائه می‌دهند.

وی ضمن اشاره به تدابیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز تصریح کرد: این ستاد باید شرایطی را فراهم کند که بررسی‌های کارشناسی با چکش‌کاری و ممارست بیشتری همراه بوده و با رویکرد حمایت حداکثری از بنگاه‌های فعال همراه باشد.

محسنی بندپی با تأکید بر صیانت از اشتغال موجود بیان کرد: بدون شک باید یکی از راهبرد‌های اساسی ما بر حفظ اشتغال حاضر استوار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار