مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری لرستان گفت: ایجاد اشتغال دائم و پایدار در روستا‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،غلامرضا عبداللهی ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: اعتیاد به‌عنوان یکی از چالش‌های اصلی که نه تنها منطقه ما بلکه کل دنیا با آن درگیر هستند، مطرح است و ریشه‌های آن را باید در مسائلی مانند فقر و بیکاری جست‌وجو کرد.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه روستا یک زمانی توجه ما فقط به بحث عمرانی بود، افزود: توسعه یک مقوله‌ای فراگیر بوده و در حوزه عمرانی نیز اقدامات خوبی در زمینه آموزش، آب، آسفالت و سایر اقدامات در روستا‌ها انجام شده‌است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری لرستان با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهر و حاشیه شهر‌ها عنوان کرد: ایجاد اشتغال دائم و پایدار در روستا‌ها باید در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه ظرف دو سال گذشته اعتبارات خوبی صرفاً با رویکرد اشتغال روستایی پرداخت شده‌است.

وی بیان کرد: مصرف مواد مخدر در روستا‌ها از حالت سنتی خارج شده و به مصرف صنعتی تبدیل شده، باید تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه ورود کنند و ما نیز در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنیم تا از ظرفیت دهیاران و شورا‌ها برای مقابله با مواد مخدر استفاده کنیم.

عبداللهی گفت: حدود ۴ هزار نفر عضو شورا‌های اسلامی و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر دهیار در استان داریم که می‌توانند در مقابله با مواد مخدر و فرهنگ‌سازی در این حوزه کمک کنند، دهیاران به‌عنوان مدیران اجرایی روستا‌ها هستند و طی ۲۰ سال گذشته در حوزه عمران کار‌های خوبی را انجام داده‌اند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری لرستان با اشاره به گلایه دهیاران از ضعف همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها برای پیگیری مسائل اجتماعی و عمومی روستا‌ها اضافه کرد: ما تجربه استفاده از سمن‌ها را در صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و به‌ویژه اطفای حریق داشته‌ایم و آتش‌سوزی‌ها با ظرفیت دهیاران به حداقل رسید، بنابر این دهیاران در مبارزه با مواد مخدر نیز می‌توانند مؤثر باشند.

انتهای پیام/ت

 

اشتغال زایی در لرستان

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.