علت قطع درختان بلوار ۲۹ بهمن چه بود؟

گرچه مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز علت قطع درختان بلوار ۲۹ بهمن را آفت و خشکی درختان عنوان کرد، اما در میان بمباران خبری معلوم نشد، واقعیت ماجرا چه بود؟

علت قطع درختان بلوار ۲۹ بهمن چه بود؟ به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،شهرداری منطقه ۲ تبریز و مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در واکنش به اخبار و تصاویر منتشر شده در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی در خصوص قطع درختان بلوار ۲۹ بهمن اعلام کردند که درختان خشکیده این ملک شخصی با هدف جلوگیری از تسری آفات و امراض به سایر درختان قطع شده‌اند.

این در حالی است که این توضیح نه تنها شهروندان که شهردار تبریز، مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی، فرماندار و استانداری آذربایجان‌شرقی را هم توجیه نکرد و نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند و فرماندار تبریز گفت: خارج از تصمیم کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز هرگونه جابه‌جایی و قطع درختان ممنوع است، بر این اساس مقرر شده شهرداری به همراه اداره‌کل محیط زیست در خصوص موضوع قطع درختان بدون مجوز اقامه دعوی در مراجع قضایی کنند.

با وجود اینکه «مدبر» در خصوص ماجرای بلوار ۲۹ بهمن ادعا کرد: کسانی که از موضوع اطلاعات ناقص داشتند مسائلی را مطرح کردند که درست نبود و عملکرد ما را در سازمان به زیر سوال بردند و موارد اصلاح هندسی و عمرانی در کمیسیون ماده ۵ تصویب می‌شود و این موارد مصوبات بالادستی است و باید از آن‌ها تبعیت کنیم.

در این میان معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: شنیدم درختان را قطع کرده‌اند و بهانه‌های مختلفی را هم برای این امر آورده‌اند، قطع درختان قانون و مقررات خاصی دارد و در کمیسیون ماده ۷ باید با شرایط خاص تصمیم گرفته شود.

رحمتی افزود: حتی یک نفر اگر بخواهد داخل حیاط خانه‌اش درختی را قطع کند، باید از این کمیسیون مجوز بگیرد. من تعجب می‌کنم که می‌گویند رحمتی مجوز تغییر کاربری باغ ۲۹ بهمن را داده است.

با وجودی که شهردار تبریز تاکید کرد که صاحب ملک را مجبور به درختکاری مجدد برای جبران درخت‌های قطع شده می‌کند و مدیرکل محیط زیست استان نیز پس از بازرسی اعلام کرد تمام درختان قطع شده خشک و آفت زده نبودند، اما آب رفته به جوی باز نمی‌گردد و وعده‌های موکول به آینده مسوولان که سابقه خوبی ندارد و همیشه فراموش شده و در عین حال نهالی بی‌ثمر قطعا عملکرد درخت تنومند پیش از خود را نخواهد داشت.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که با وجود توضیح و ادعای مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، در کمیسیون ۵ و ۷ کسی در خصوص قطع درختان اطلاع درستی نداشته است که باید پرسید در حالیکه درخت‌ها آفت زده و خشک نبودند و در کمیسیون هم مورد تائید نبوده، پس علت قطع درختان چه بود؟!

گرچه شهروندان تبریز عادت به واکنش لحظه به لحظه اعضای این دوره از شورا دارند، اما شورای شهر تبریز در واکنش به این ماجرا سکوت معناداری را انتخاب کردند.

این درحالی است که اعضای شورا در جلسه علنی روز یکشنبه در خصوص قطع درختی در مقابل کنسولگری که اتفاقی پیش از ماجرای بلوار ۲۹ بهمن بود؛ واکنش نشان دادند، اما در این مورد که عمق ماجرا بیشتر بود بدون کوچکترین واکنشی از کنار آن عبور کردند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

 

قطع درختان در منطقه 2 تبریز

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار