طباطبایی گفت: دانشگاه نسل سوم از مسیر پژوهش محقق می‌شود و باید به تولیدات علمی برسیم که بتوانیم در کشور خود کفا شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طباطبایی چهره ماندگار پزشکی کشور و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و جراحی مغز و اعصاب در نوزدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی که در دانشکده پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه علم بدون پژوهش علم نیست، گفت: به فرمایش امیرالمومنین هیچ ثروتی بالاتر از دانایی و هیچ فقری بالاتر از جهل نیست و این سخنان ماموریت ما را مشخص می‌کند.

وی افزود: پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با نام یکی از استادان دانشگاه برتر به نام دکتر عزیزی عجین است و ما روزی الفبای پژوهش در دانشگاه را نداشتیم و به همت ایشان کارگاه‌های پژوهشی در دانشگاه شکل گرفت و امروز پرچم پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به جایی رسیده است که در برخی شاخص‌ها رتبه نخست را کسب کرده‌ایم.

طباطبایی گفت: با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌های بین المللی دانشمندان علوم پزشکی آموزش و پژوهش را تعطیل نکردند و در این حوزه در برخی رشته‌ها جایگاه برتری در دنیا داریم.

اسلام، بیش از همه ادیان جهانی به علم اهمیت می‌دهد

وی تصریح کرد: دین و مکتب ما این افتخار را دارد که بیش از همه ادیان جهانی به علم اهمیت می‌دهد و ما در دانشگاه با بودجه مردم زحمت کش و غیرتمند مامور آموزش و پرورش جوانان شده‌ایم و در شرایطی که مشکلات اقتصادی داریم، اما با این حال بودجه‌های دانشگاهی تا حدی تامین می‌شود و به همت دانشمندان و جوانان ایرانی جایگاه‌های برتری در برخی حوزه‌ها در دنیا کسب کرده‌ایم.

طباطبایی گفت: ما در دانشگاه راهی جز قدم گذاشتن در وادی پژوهش نداریم، ما در پیروزی انقلاب ۳۰ جراح مغز و اعصاب داشتیم و ۵ استان کشور یک جراح داشتند و به برکت انقلاب اسلامی با افتخار می‌گوییم که هزار جراح مغز و اعصاب داریم و اکنون که در مسیر کمی رشد کرده‌ایم باید در مسیر کیفی رشد کنیم.

چهره ماندگار پزشکی کشور افزود: اگر بخواهیم به سمت دانشگاه نسل سوم برسیم این از مسیر پژوهش محقق می‌شود و باید به تولیدات علمی برسیم که بتوانیم در کشور خودکفا شویم و در داخل کشور باید مشکلاتمان را حل کنیم و وابستگی ما به خارجی‌ها کم شود و مسیر آن دانشگاه است.

وی یادآوری کرد: اکنون در دنیا دارویی از شنبلیله تولید شده است و هر بسته آن ۵۰ تا ۶۰ دلار و به قیمت ۴۳۰ هزار تومان در داخل کشور به فروش می‌رسد و این ماموریت دانشمندان ایرانی است که محصولات این چنینی تولید کنند و مسئولان نیز باید از جوانان برای تولید محصول حمایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۷
مثل اینکه وزارت علوم جزعی از دولت است .
آخرین اخبار