مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: با اعتبارات تخصیص یافته امکان پیوند کلیه در استان فراهم شده و همزمان با دهه فجر اجرای این طرح شروع می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شفیع شفیعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل امروز در اولین دوره آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی تصریح کرد: تا یکسال دیگر تجهیزات مورد نیاز برای پیوند کلیه خریداری می شود.

وی بیان کرد: اهدای عضو در یکسال گذشته در استان شتاب گرفته و با تدابیر انجام گرفته تلاش می شود فرهنگ اهدای عضو در بین همه مردم نهادینه شود.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان نیز در این دوره آموزشی گفت: سالانه چهار هزار مرگ مغزی قابلیت اهدای عضو به بیماران نیازمند را در کشور دارد که تنها یک سوم این ظرفیت اعضای خود را اهدا می کنند.

کتایون نجفی زاده افزود: سال گذشته 926 مورد از افراد مرگ مغزی عضو اهدا کرده و شش هزار عضو دیگر که می توانست به بیماران نیازمند زندگی ببخشد ، خاکسپاری شده است.

وی ادامه داد : با فرهنگ سازی لازم در بین مردم می توانیم با استفاده از اعضای افراد دچار مرگ مغزی شده به سایر بیماران نیازمند پیوند ، زندگی دوباره ببخشیم.

این دوره آموزشی به مدت پنج روز در استان اردبیل برگزار می شود. 

انتهای پیام/ع

پیوند کلیه در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.