کنفرانس علمی یکروزه پیشگیری از سرطان کلورکتال برای اولین بار در ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

نخستین کنفرانس علمی پیشگیری از سرطان کلورکتال در ایران برگزار می‌شود به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،لادن گشایشی دبیر علمی کنفرانس علمی یکروزه پیشگیری از سرطان کلورکتال گفت: این کنفرانس با حضور پروفسور هانس واسن رییس برنامه رجیستری سرطان‌های فامیلیال و استاد دانشگاه لایدن هلند و اساتید برجسته گروه گوارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و تهران و با همکاری انجمن گوارش مشهد، انجمن متخصصان داخلی، هفتم دی ماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: اپیدمیولوژی کانسر کولون در ایران، روش‌های اسکرینیگ سرطان کولون، نتایج اسکرینیگ کانسر کولون در استان خراسان، انواع کانسر‌های فامیلیال و مطالعات انجام شده در ایران، بررسی نتایج رجیستری کانسر‌های فامیلیال کولون در هلند، پولیپکتومی و روش‌های پیشرفته اندوسکوپی برای جلوگیری از کانسر کولون از جمله محور‌های این کنفرانس به شمار می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: در این نشست، گروه پژوهشگران فعال در زمینه کانسر‌های فامیلیال کولون در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پایه گذاری خواهد شد تا زمینه اجرای طرح‌های رجیستری و تحقیقات بیشتر در زمینه سرطان‌های فامیلیال کولون در ایران فراهم شود.

وی تصریح کرد: ریسک سرطان کولون در افرادی که مبتلا به سندرم‌های ارثی هستند تا ۶۰ درصد تا سن ۵۰ سالگی ذکر شده است که می‌توان با شناسایی زودرس آن‌ها و اقدامات پیشگیرانه از بروز کانسر در آن‌ها جلوگیری کرد.

گشایشی با اشاره به اینکه انجمن گوارش مشهد و انجمن متخصصان داخلی برگزار کنندگان این کنفرانس هستند، اظهار داشت: این کنفرانس دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، فوق تخصص هماتولوژی انکولوژی و متخصصین جراحی و فوق تخصص‌های گوارش است.

دبیر علمی این کنفرانس ادامه داد: افزایش اطلاع رسانی به پزشکان در مورد کانسر کولون فامیلیال، ارتقاء دانش پزشکان و متخصصین همچنین بررسی نتایج تحقیقات انجام شده در ایران از جمله اهداف این کنفرانس به شمار می‌رود.

وی در ادامه تصریح کرد: پزشکان عمومی و پزشکان مراکز بهداشت خط اول در شناسایی، غربالگری و جلوگیری از کانسر کولون در خانواده‌های با ریسک بالا هستند.

انتهای پیام//آ. ف


کنفرانس علمی یکروزه پیشگیری از سرطان کلورکتال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.