امیرآبادی گفت:باید از ظرفیت واحد‌های تولیدی داخلی برای تامین نیاز‌های زوجین جوان استفاده کرد تا ازکالای ایرانی درکشورحمایت صورت بگیرد.

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، احمد امیرآبادی شنبه شب در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به تلاش برای افزایش تسهیلات ازدواج در سال ۹۸ اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت کالا‌ها در بازار به دنبال رساندن رقم این تسهیلات به ۲۰ میلیون تومان در بودجه سال آینده هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهرداری قم باید بیش از پیش در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته باشند، البته اکنون شهرداری در این زمینه مشارکت دارد، اما باید این مشارکت بیشتر شود.

وی ادامه داد: امسال رقم تسهیلات ازدواج به ۱۵ میلیون تومان رسید که کم است، باید از ظرفیت واحد‌های تولیدی داخلی برای تامین نیاز‌های زوجین جوان استفاده کرد تا از کالای ایرانی در کشور حمایت صورت بگیرد.

افشین پایانی فر قائم مقام مدیرکل کمیته امداد قم در ادامه این جلسه با اشاره به ارائه آموزش‌های ازدواج در این نهادعنوان کرد: این آموزش‌ها به مدت ۴۰ ساعت پیش از ازدواج برای مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود، همچنین دوره آموزشی با عنوان آیین همسرداری به مدت ۴۰ ساعت برای مددجویان پس از ازدواج داریم.

وی یادآورشد: براساس ارزیابی صورت گرفته نرخ طلاق بین مددجویان کمیته امداد که در دوره‌های آموزشی پیش و پس از ازدواج شرکت کردند، بین ۱.۵ تا ۳ درصد بود، در حالی که این آمار در جامعه بسیار بالاتر است.

انتهای پیام/ح

تلاش برای افزایش رقم تسهیلات ازدواج به ۲۰ میلیون تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار