۲۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک گردنه زمزیران در محور مهاباد، سردشت با تلاش عوامل راهداری «کله گاوی» نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: پس از بارش برف روز گذشته در این محور، براثر وزش باد کولاک شدیدی در محور ایجاد شد و با وجود نمک پاشی و برف روبی، تردد خودرو‌ها امکان پذیر نبود. 

کریم عبدالله پور افزود: عوامل راهداری روستای کله گاوی با حضور در این گردنه تعدادی از خودرو‌ها را که در برف و کولاک گرفتار شده بودند را به راهداری منتقل کردند و مسافران را اسکان دادند.

وی با بیان اینکه رانندگانی که قصد تردد در این محور‌های را دارند باید خودرو‌های خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی تجهیز کنند، گفت: هم اکنون تردد در این مسیر امکان پذیر بوده و در جریان است.

عبدالله پور افزود: روز گذشته نمک پاشی و برف روبی در ۲ محور مهاباد - سردشت و مهاباد - بوکان انجام شده و عوامل راهداری تا بامداد امروز برای امدادرسانی به مسافران در این محور‌ها حضور داشتند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست هنگام تردد در این محور‌ها ضمن استفاده از چراغ مه شکن، با احتیاط کامل حرکت کنند و قبل از سفر با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ راهداری مهاباد از وضعیت جاده‌های این شهرستان مطلع شوند.

وی با اشاره به حضور شبانه روزی راهداران در راهدارخانه‌های این شهرستان افزود: چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.

منبع خبرگزاری صدا وسیما مهاباد

انتهای پیام/ج

نجات یافتن مسافران گرفتار در کولاک گردنه زمزیران مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.