جمع آوری تعداد زیادی کالا‌های غیراستاندارد از نمایشگاه ویژه شب یلدا

مدیرکل استاندارد کرمانشاه، از جمع آوری تعداد زیادی کالا‌های غیراستاندارد از نمایشگاه ویژه شب یلدا که شب گذشته در بوستان شاهد به پایان رسید، خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : کارشناسان اداره استاندارد استان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالا‌های غیراستاندارد و فاقد کیفیت، از ابتدای برگزاری این نمایشگاه به صورت تمام وقت کالا‌های عرضه شده در غرفه‌های نمایشگاه را مورد بازرسی قرار دادند.

وی گفت : در این بازرسی‌ها یک هزار و ۶۶۸ قوطی رب گوجه فرنگی با نام تجارتی گونل (استان خراسان رضوی) به علت ابطال شدن پروانه کاربرد علامت استاندارد و ۸۴ بسته دستمال کاغذی به علت نداشتن کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد جمع آوری شدند.

نیازی خاطرنشان کرد: جمع اوری ۸۹ حلب ۱۲ کیلوگرمی پنیر فاقد مشخصات (در مجموع ۱۰۶۸ کیلوگرم)، ۲۰ قوطی ۱.۵ کیلوگرمی روغن کره با نام تجاری احمد و ۱۵ قوطی روغن زیتون به علت نداشتن علامت استاندارد از دیگر اقدام‌های صورت گرفته بود.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه افزود: رعایت قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد و خدمت صادقانه در ارائه کالا با کیفیت مطلوب از جمله الزاماتی است که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باید به کار گرفته و از هرگونه سهل انگاری و بی‌توجهی به کیفیت کالا خودداری کنند در غیر این صورت برابر قوانین با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: استفاده از کالا‌های باکیفیت تولید داخل حق هر شهروند ایرانی است و امنیت و سلامت شهروندان همواره از اولویت‌های سازمان ملی استاندارد بوده است.

نیازی در پایان گفت: کارشناسان اداره استاندارد، کیفیت کالا‌های عرضه شده در فروشگاه‌ها و اصناف استان را رصد کرده و چنانچه کالا‌های موجود در واحد‌های عرضه استان مغایر با شاخص‌های استاندارد باشد، اقدام‌های حقوقی لازم با تولید کنندگان و عرضه کنندگان این نوع کالا‌ها به عمل خواهد آمد .

 

 

انتهای پیام/د

صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالا‌های غیراستاندارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.