رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: فلسفه حضورم در کمیته جهانی داوران برای ایجاد عدالت برای کلیه ورزشکاران جهان است.

سلیمی: تا جایی که بتوانم اجازه نمی‌دهم حقی از کاراته ایران ضایع شودجواد سلیمی رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: داوری در کاراته ایران توانسته هم سو و همزمان با تیم‌های ملی موفق عمل کند و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است به طوری که تعداد داوران جهانی ما به بیش از ۲۰ عدد رسیده است و تلاش می‌کنیم داوری کاراته ایران را به بالاترین درجات برسانیم.

او ادامه داد: اشتباهات جزئی از داوری است و حضور من در کمیته جهانی داوران برای این است که اجازه ندهم حقی از تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های مختلف بین المللی ضایع شود و تمام تلاشم را در این زمینه به کار می‌گیرم و این بدان معنا نیست که حق کشور دیگری را به ما بدهند بلکه سعی می‌کنیم امتیازات تمام تیم‌ها به خصوص تیم ملی ایران به درستی لحاظ شود.

سلیمی تصریح کرد: خوشبختانه در رقابت‌های جهانی مادرید بالای ۹۵ درصد عدالت در امر داوری اجرا شد و کمتر شاهد اشتباهات از سوی داوران بودیم و این موضوع در لیگ‌های جهانی هم به همین شکل است و تاکنون در مسابقات جهانی حقی از ملی پوشان ما ضایع نشده است.

او در مورد اینکه در بازی‌های آسیایی جاکارتا ناداوری صورت گرفت یا خیر، گفت: در بازی‌های آسیایی جاکارتا اشتباهات داوری رخ داد و این گونه اشتباهات جزئی از داوری است و گاهی از دسترس خارج است.

سلیمی درباره وضعیت داوری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی پایه عنوان کرد: یک روز قبل از این رقابت‌ها کلاس آموزش قوانین به صورت رایگان برای تمام داوران برگزار شد تا با آخرین تغییرات داوران آشنا شوند. این گونه کلاس‌ها دو بار در سال برگزار خواهد شد تا سطح فنی و علمی داوران ارتقا پیدا کند.

او تصریح کرد: در مسابقات هم عملکرد داوران خوب بود و در برخی مبارزات از سوی کادر فنی تیم‌ها شاهد اعتراضاتی بودیم که در رقابت‌ها طبیعی است و سعی کردیم به تمام موارد رسیدگی کنیم.

سلیمی در پایان در مورد المپیک ساحلی کاراته گفت: این مسابقات مهر ماه سال آینده در بخش کاتا انفرادی برگزار می‌شود که من به همراه ۱۲ داور دیگر کار قضاوت این مسابقات را بر عهده داریم.


بیشتر بخوانید:

باقری: جلوی عوامل آسیب زا به تیم ملی کاراته بانوان گرفته می‌شود/ از بازیکن سالاری جلوگیری می‌کنیم

واکنش سرپرست فدراسیون کاراته به دریافت پول از ورزشکاران

رهنما: خانواده کاراته باید از خودزنی دست بردارد/ عملکرد تیم ملی بانوان سینوسی است


انتهای پیام/

اظهارات سلیمی درباره داوری در کاراته ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار