نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: ایران طی ۱۰ سال آینده، به قطب تولیدات نوین کشاورزی در دنیا تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، در نشست شورای سیاستگذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرکرد گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، کشور ایران طی ۱۰ سال آینده به قطب تولیدات نوین کشاورزی در دنیا تبدیل خواهد شد.

وی گفت: ملت ایران که در عرصه‌های هوافضا، پزشکی و علوم مختلف دارای رتبه جهانی است، به زودی در اقتصاد و تأمین مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم هم خودکفا خواهد شد.

تقوی اظهار داشت: اقتصاد کشور باید مبتنی بر کشاورزی باشد، چرا که این بخش دارای استحکام بیشتر و آسیب پذیری کمتری است.

وی افزود: اقتصاد کشاورزی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و برای رسیدن به اهداف این حوزه باید ضمن تجهیز کشاورزی به علم و فناوری روز و افزایش بهره وری، از هدر رفت منابع در حوزه آب و خاک جلوگیری کنیم.

تقوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های مهم نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف افزود: اگر دانش هسته‌ای ایران، رتبه و جایگاه جهانی پیدا نمی‌کرد، ابرقدرت‌ها هرگز حاضر به مذاکره با این کشور نمی‌شدند.

وی، استکبارستیزی و استقلال طلبی ملت ایران را برگرفته از فرهنگ عاشورا بیان و اضافه کرد: جمهوری اسلامی، نظامی مقتدر در منطقه است و کشور‌های قدرتمند و مستکبرین در چهار دهه گذشته بیشترین فشار‌های اقتصادی و نظامی را برای ضربه به این نظام شکوهمند وارد کردند، اما همت و غیرت مردم ولایتمدار ایران، توطئه‌های آنان را خنثی کرد.

تقوی با انتقاد از رفتار برخی سران و حاکمان کشور‌های حوزه خلیج فارس به عنوان مهره استکبار در منطقه تصریح کرد: یقیناً اگر اقتدار و هوشیاری نظام جمهوری اسلامی طی چند سال گذشته نبود، استکبار و صهیونیسم دولت و کشور سوریه را متلاشی کرده بودند، اما به لطف خدا امروز شاهد خروج ذلت بار نیرو‌های آمریکایی از سوریه هستیم.

انتهای پیام/ش

نشست شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار