رایزن فرهنگی سفارت ایران در افغانستان و رئیس دانشگاه کابل تفاهم نامه تاسیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دَری امضاء کردند.

توافق ایران و افغانستان برای ساخت دانشکده زبان و ادبیات فارسی دَری در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رایزن فرهنگی سفارت ایران در افغانستان و رئیس دانشگاه کابل تفاهم نامه تاسیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دَری امضاء کردند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما، «رضا ملکی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در کابل پس از امضای این تفاهم نامه گفت: دانشکده زبان و ادبیات فارسی دَری دارای مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی، مرکز فرهنگی ایران، نمایشگاه کتاب و اتاق ایران خواهد بود.

«حمید الله فاروقی» رئیس دانشگاه کابل نیز پس از امضای تفاهم نامه  تاسیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دَری با قدردانی از تلاش های ایران در توجه به زبان و ادبیات فارسی دَری گفت: زمین و نقشه دانشکده زبان و ادبیات فارسی آماده شده است و پیش بینی می شود کارهای ساختمانی به زودی آغاز شود.
دانشکده زبان و ادبیات فارسی دَری قرار است در دانشگاه کابل با ظرفیت ۱۲۰۰ دانشجوی زبان و ادبیات فارسی ساخته شود.
در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت دانشکده زبان و ادبیات فارسی دری در کابل، دو هزار 300 عنوان کتاب علمی و دانشگاهی از سوی ایران به دانشگاه کابل اهدا شد.

توافق ایران و افغانستان برای ساخت دانشکده زبان و ادبیات فارسی دَری در کابل

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایران ، افغانستان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.