ترکی گفت: هفته آینده سند توسعه استان تهران به صورت رسمی رونمایی و به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

سند توسعه استان تهران تا هفته آینده رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران اظهار کرد: با توجه به گزارشات رسیده ۱۶ چالش اصلی در بخش‌های اساسی از جمله بهداشت و درمان، حمل و نقل، آب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب وجود دارد که پیگیر رفع این مشکلات هستیم.

ترکی گفت: در جلسه امروز موضوع بحث آمایش سرزمینی استان تهران مطرح شد که در حال حاضر حدود ۸ فصل از این موضوع به پایان رسیده و مقرر شد تا نتیجه آن در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و همچنین بسته تکمیلی نیز در شورای آمایش کشور مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع مصوبه دیگر در رابطه با سند توسعه استان بود که بخش پایانی آن در حال انجام است و هفته آینده این سند به صورت رسمی رونمایی و به تمام دستگاه‌های اجرایی فرمانداری‌های شهرستان‌های استان ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: رویکرد ما در بخش سند توسعه استان تهران بحث آمایش سرزمینی است که مفاد آن را توانسته‌ایم به پیش ببریم و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکلات این حوزه رفع شود.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه ایمنی و مدیریت بحران، تعامل و هم‌گرایی میان ستاد مدیریت بحران استان و شهرداری تهران بود که به دلیل مسئولیت شهرداری در مدیریت بحران شهر و وظیفه ذاتی ستاد مدیریت استان در شهرستان‌های استان تهران مقرر شد تا زمینه هم‌افزایی در این رابطه فراهم شود.

ترکی تصریح کرد: موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار سند توسعه استان قرار گرفته که ۵۰ تیم فنی به جهت بررسی و اجرایی سازی این طرح در محله‌های مختلف تهران قرار گرفتند و دولت در قالب تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۷ و همچنین سال ۹۸ بودجه خوبی برای این منظور را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: در رابطه با مقابله با پدیده حاشیه نشینی، نقاط مستعد آسیب در شهرستان‌های استان تهران شناسایی شده‌اند که مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۰ مشکلات این مناطق نیز حل شود.

ترکی اظهار کرد: موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد زنان سرپرست خانوار کودکان کار به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس این سند، برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تهران تهیه شده تا این معضلات تا پایان سال ۱۴۰۰ حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار