شهردار کاشان گفت: اجبار به پرواز در فرودگاه کاشان و انتظار از شهرداری با مطالبه‌های زیاد از طریق آفر‌ها به صلاح نیست که از بیت المال هزینه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهردار کاشان ابریشمی راد، در نشست هیات امنای فرودگاه کاشان که با حضور استاندار اصفهان در دفتر امام جمعه کاشان و نماینده ولی فقیه در این شهرستان برگزار شد، گفت: هزینه نگهداری فرودگاه کاشان به جزء مبلغ هایی که برای چارتری و آفری که به ایرلاین ها پرداخت می کند، ماهانه 3 میلیارد ریال است.

وی، هزینه نگهداری فرودگاه کاشان را بسیار زیاد دانست و افزود: براساس گزارش مدیر این فرودگاه از زمانی که پروازها برقرار شده، شهرداری کاشان  7 میلیارد ریال سوبسید به یک ایرلاین پرداخته کرده است.
ابریشمی راد،  از کاشان به عنوان قطب گردشگری، تاریخی و مذهبی کشور نام برد و تاکید کرد: این مهم  می طلبد تا زیرساخت های توسعه  گردشگری برای جهت دهی اقتصاد شهری که مبتنی بر صنعت گردشگری است، تقویت شود.
 
وی با تاکید بر اهمیت فرودگاه کاشان و برقراری پروازها برای آن تصریح کرد: مسافران این فرودگاه از 14 شهر از جمله نائین، اردستان، نطنز و حتی قم نیز تامین می شد که در برخی وقتها، 30  درصد مسافران اهالی قم تشکیل می دادند.
 
شهردار کاشان، با ارائه گزارشی از شکل گیری فرودگاه کاشان از سال 68 تاکنون یادآور شد: شهرداری نزدیک به 200 میلیارد ریال در سال 93 برای آماده سازی این فرودگاه هزینه کرده است.
 
ابریشمی راد، با بیان اینکه برای تسریع در امور پروازها شهرداری حتی چارتری پروازهای مشهد را نیز به عهده گرفت ، گفت: از اواخر سال 95 هر هفته دو پرواز به مقصد مشهد مقدس انجام می شد که این پروزاها با استقبال خوب مردم همراه بود.
 
به گفته وی تا پایان اردیبهشت، پروازهای مشهد و تا پایان تیر ماه امسال نیز پرواز به مقصد کیش از فرودگاه کاشان انجام می شد اما به علت افزایش قیمت دلار و گران شدن بلیط ها، ایرلاینها متوقف شد.
 
شهردار کاشان، گفت: وقتی فرودگاه کاشان زیر پوشش سازمان هواپیمایی کشوری نیست، اجباری به برقراری پرواز ندارند و از شهرداری انتظارهای زیاد و آفرهایی را مطالبه می کنند که به صلاح نیست از بیت المال هزینه شود.
ابریشمی راد، همچنین تاکید کرد: اگر بخواهیم فرودگاه کاشان به عنوان یک زیر ساخت مطمئن محسوب شود، نیازمند اقدام های دیگری از جمله خودرو آتش نشانی فرودگاهی و  سیستم ناوبری نیز هست.
 
وی در خصوص سیستم ناوبری فرودگاه کاشان بیان کرد: براساس قراردادی با یک شرکت اسپانیایی مجهزترین سیستم ناوبری با اعتبار 4.5 میلیارد تومان خریداری شده است.
ابریشیمی راد با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش ایمنی فرودگاه نیز گفت: این فرودگاه فاقد خودرو ماشین آتش نشانی فرودگاهی است و برای هر پرواز خودرو آتش نشانی از ایستگاه های آتش نشانی شهر کاشان به فرودگاه اعزام می شد. 
 
شایان ذکر است : خبرنگاران در این نشست تا زمان  سخنرانی شهردار  و نماینده حضور داشتند و از ادامه حضور در جلسه و گفتگوها بویژه استماع سخنان استاندار و امام جمعه ممنوع شدند.
 
انتهای پیام/م
 

نشست هیات امنای فرودگاه کاشان با حضور استاندار اصفهان

 
 
برچسب ها: شهرداری ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.