مدیر پروژه ماهواره پیام امیرکبیر گفت: ماهواره پیام امیرکبیر برای تحویل به سازمان فضایی تحویل داده شده است.

آخرین جزئیات از وضعیت ماهواره پیام امیرکبیرمصطفی صفوی مدیر پروژه ماهواره پیام امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره این ماهواره اظهار کرد: ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر از نوع ماهواره‌های کوچک تحقیقاتی است.

وی در باره اهداف ماهواره پیام گفت: ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر در مدار 500 کیلومتری از سطح زمین قرار گرفته و به 4 دوربین مجهز است هدف این ماهواره پایش اطلاعات گیاهی، ذخیره و ارسال اطلاعات و همچنین اندازه‌گیری تشعشعات فضایی است.

صفوی ادامه داد: رشد گیاهان، فعالیت‌های محیط زیستی پایش پوشش گیاهی و همچنین ذخیره و ارسال اطلاعات از برنامه‌های این ماهواره است.

مدیر پروژه ماهواره پیام امیرکبیر در باره چگونگی تحویل این ماهواره به سازمان فضایی بیان کرد: قرار است طی یک مراسم رسمی ماهواره پیام امیرکبیر برای پرتاب به سازمان فضایی تحویل داده شود.

وی با اشاره به آغاز فرایند ساخت ماهواره پیام گفت: سال 86 با سفارش سازمان فضایی کار ساخت ماهواره پیام در دانشگاه امیرکبیر آغاز شد و اکنون تمام تست‌های نهایی خود را انجام داده و تنها مجوز پرتاب آن باقی مانده است.

تغیر زاویه ماهواره پیام به دلیل سازگاری با پرتاب گر

صفوی در باره چرایی پرتاب نشدن این ماهواره طی سالیان گذشته بیان کرد:‌ در ابتدا قرار بود که این ماهواره با پرتاب‌گر خارجی به فضا ارسال شود اما به دلیل برخی مشکلات فنی ارتفاع ماهواره را از 661 کیلومتر به 500 کیلومتر تغییر دادیم و اکنون قرار است به کمک پرتابگر داخلی پیام به فضا فرستاده شود.

وی با بیان اینکه تعدادی دانشجو و استاد کار ساخت این ماهواره را برعهده داشتند، اظهار کرد: 110 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا و 20 استاد از رشته‌های مهندسی هوا فضا، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مکانیک در ساخت پیام دخیل بوده‌اند.

مدیر پروژه ماهواره پیام امیرکبیر با اشاره به تست‌های این ماهواره گفت: اکنون پیام امیرکبیر تمام تست‌های سازگاری مغناطیسی، حرارتی و سازه‌ای را پشت سر گذاشته است و با اعلام سازمان فضایی برای قرار گرفتن به مدت 2 سال روی مدار به زودی پرتاب خواهد شد.

صفوی یادآوری کرد: البته زمان دقیق پرتاب ماهواره دست مسئولان مربوطه است اما ما در دانشگاه امیرکبیر به وظیفه خود مبنی بر ساخت طراحی ماهواره به صورت کاملاً تخصصی و دقیق عمل کرده‌ایم و آن را تحویل مراجع مربوطه داده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار علمی ، ماهواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۴ دی ۱۳۹۷
خداوند انشاالله کارنامه عمل درست و صحیح همه را بزودی رو خاهد کردو...
آخرین اخبار