فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از دستگیری 94 حفار غیرمجاز در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صابر افضل نیا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: بیشترین فراوانی دستگیری با 35 نفر مربوط به آذر ماه است.

وی افزود: بیشترین میزان حفاری های غیرمجاز در مشکین شهر به ثبت رسیده و در ادامه در شهرهای گرمی، خلخال، سرعین، نیر و اردبیل حفاران غیرمجاز دستگیر شده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: تمامی حفاران به مراجع قانونی معرفی شده اند تا مطابق قوانین با آن ها برخورد شود.

افضل نیا با تاکید به اینکه در اغلب حفاری ها ادوات و خودرو نیز کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: افزایش دستگیری به دلیل افزایش گشت های نظارتی و رشد همکاری مردم با یگان حفاظت و نیروی انتظامی است.

وی تاکید کرد: در شناسایی و دستگیری حفاران غیرمجاز نیروی انتظامی همکاری مطلوبی داشته و در عین حال خود شهروندان نیز همکاری قابل توجهی داشتند.

انتهای پیام/ح

دستگیری حفاران غیرمجاز در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.