رییس کل دادگستری قزوین گفت: دانشگاه‌ها درباره آسیب‌های اجتماعی نگاه پژوهشی داشته باشند چراکه با پژوهش و دادن راهکار می‌توان در این زمینه اقدامات موثری را انجام داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان گفت: جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش یافته است و برخورد راه مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست و این حوزه نیازمند ریشه یابی است.

حجت الاسلام قدرتی افزود: بدون شک می‌توان با تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار در مسائل اجتماعی در زمینه کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی با نگاه پیشگیرانه اقدامات موثری را انجام داد.

این مقام قضایی استان گفت: تحقیق و پژوهش نباید مختص مراکز دانشگاهی باشد و باید در مقاطع مختلف نظام آموزشی این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: می‌توان با نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در برنامه آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی از همان سال‌های اولیه تحصیل زمینه برای رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت در نوجوانی را فراهم کرد.

مقام ارشد قضایی استان یادآور شد: ما نمی‌گوییم که دانشجویان به مسائل سیاسی کشور توجهی نداشته باشند بلکه بر این باوریم نقش دانشجویان در مسائل سیاسی کشور بسیار اثرگذار است، اما نباید نگاه‌های حزبی و جناحی دانشجویان را از ارتقاء دانش و سطح علمی کشور دور کند.

رییس کل دادگستری قزوین در ادامه بیان داشت: افزایش دانش و علم اندوزی بهترین مسیر برای مقابله با هجمه‌های دشمن است و امروز جنگ در دنیا جنگ دانش است.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: اگر بتوانیم به خودباوری در حوزه‌های مختلف دست یابیم و وابستگی کمتری داشته باشیم بدون شک با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی، نسل جوان و دانشجوی خود می‌توانیم بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی بیان داشت: قشر دانشگاهی کشور نباید به عنوان عضوی از جامعه از نقش اجتماعی خود غافل شوند و با توجه به گستردگی جامعه دانشگاهی می‌توان از این قشر به عنوان بدنه موثر در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی بهره برد.

انتهای پیام/

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار