مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: تشکیل ساختار تعاونی با جمعیت چند میلیونی بهترین راه برای واگذاری دو باشگاه محبوب پرسپولیس و استقلال است.

استقبال مدیرعامل سابق استقلال از تعاونی شدن سرخابی هابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سید محمد کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال و عضو هیات موسس اتحادیه مدیران باشگاه ها و مشاور باشگاه های اتحادیه با حضور در اتاق تعاون از پیشنهاد پارلمان تعاون کشور برای سازماندهی، تامین مالی و حل مشکلات این تیم ها استقبال کرد.

وی با تاکید بر این که اتاق تعاون داوطلب خرید باشگاه نیست اظهار کرد: اتاق تعاون با تشکیل ساختار تعاونی با سهامداری جمعیت چند میلیونی به وظیفه ذاتی خود عمل می کند.

اولیایی با اشاره به پیشینه واگذاری این دو باشگاه بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، شورای عالی انقلاب برای جلوگیری از بعضی سوء استفاده ها مصوبه ای داشت که باشگاه های ورزشی دولتی شوند، در نتیجه این دو باشگاه دولتی شدند اما مطابق دستور امام خمینی (ره)، مصوبات شورای عالی انقلاب باید در مجلس تبدیل به قانون شود اما این مصوبه به مجلس نرفت  و بنده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را از اصل دولتی نمی دانم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ادامه داد: دولت ها مجریان خوبی در حوزه ورزش نبوده اند علاوه بر این باشگاه داران موفقی هم نبوده اند اما جاذبه این دو باشگاه اقتضا نمی کرد که دولت ها با توجه به شرایط از مدیریت آن ها خارج شوند.


بیشتر بخوانید: پیشنهادات اتاق تعاون ایران به سه وزارتخانه اقتصادی کشور


به گفته این پیشکسوت فوتبال، تا کنون چند بار برای واگذاری این باشگاه ها اقدام شده و افرادی هم پیش قدم شدند که اکثرا هم از پیشکسوتان و علاقمندان بودند اما باید در نظر داشت که فروش این باشگاه ها با طرفداران و علاقمندان بی شمار، به فرد جایز نیست چراکه عشق و علاقه به این باشگاه ها را نمی توان به یک فرد فروخت.

وی افزود: با این وصف بهترین شیوه سازماندهی و مدیریت باشگاه ها را می توان از طریق تعاونی ها بیان کرد چراکه آحاد مردم می توانند در آن شریک شوند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: تشکیل ساختار تعاونی با جمعیت چند میلیونی بهترین راه برای واگذاری دو باشگاه محبوب پرسپولیس و استقلال است.

وی یادآوری کرد: اغلب باشگاه های بزرگ دنیا نظیر بارسلونا و هامبورگ به صورت تعاونی اداره می شوند و مجمع سهامداران هیات مدیره را معرفی می کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو به اقتصاد ورزشی اشاره کرد و گفت: باشگاه ها علاوه بر اینکه می توانند در ۶۰ رشته ورزشی فعالیت کنند بر گردشگری ورزشی نیز تمرکز می کنند کاری که تمام باشگاه های دنیا انجام می دهند.

اولیایی در پایان تصریح کرد: در دنیای امروز اقتصاد ورزش، وابسته به گردشگری ورزشی است و باشگاه ها با سرمایه گذاری بر هواداران، آن ها را همراه خود به شهرها و کشورهایی که تیم بازی می کند، می برند اما در کشور ما باشگاه های مذکور بیشتر بر فوتبال آنهم فوتبال مردان تمرکز دارند.

انتهای پیام/

واگذاری پرسپولیس و استقلال به فرد جایز نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار