معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: امسال مشترکان استان روزانه هشت میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن افتخاری معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به مصرف روزانه ۸ میلیون مترمکعب مصرف گاز در استان که هم اکنون نیاز به صرفه جویی است ، گفت: از مجموع کل گاز مصرفی استان روزانه چهار میلیون متر مکعب مربوط به مشترکان خانگی است. اگر بیش از این سهمیه مصرف شود به اجبار سهم صنایع در استان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: روزانه نیروگاه دو میلیون متر مکعب ، پتروشیمی یک میلیون و ۴۰۰ متر مکعب ، آلومینیوم و سیمان نیز هر کدام روزانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز دارند.

افتخاری با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه گازرسانی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستا‌های استان ۹۷ درصد و شهر‌ها ۱۰۰ درصد است.

وی ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان از ۴۹ درصد در ابتدای تشکیل دولت یازدهم به ۸۱ درصد در ابتدای تشکیل دولت دوازدهم رسید که اکنون این شاخص در استان ارتقا یافته است.

معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی بر استفاده از پنجره‌های دو جداره و بلوک‌های مخصوص جلوگیری از سرمایش و گرمایش تاکید و اظهار کرد: مصرف خانگی مانع فعالیت صنایع در فصل سرما خواهد شد که این امر به اقتصاد ضربه خواهد زد.

گفتنی است: بر اساس دستور العمل‌ها تمامی دستگاه‌ها و اداره‌ها دمای رفاه که ۲۱ درجه سانتی گراد است را باید رعایت کنند و افزود: باید روز‌های تعطیل نیز سیستم‌های گرمایشی خاموش شود.

هم اکنون شرکت گاز خراسان شمالی بیش از ۲۸۸ هزار مشترک دارد.

انتهای پیام /ع

 

ضریب نفود گاز طبیعی در روستا‌های خراسان شمالی97 درصد است.

برچسب ها: وزارت نیرو ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.