دبیر شورای اقتصادی مجلس گفت: بزودی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مجوز ایجاد بانک توسعه ایران را ارائه می‌کند.

بزودی شورای عالی اقتصادی سران قوا مجوز ایجاد بانک توسعه ایران را ارائه می‌کندحجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی دبیر شورای اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نهایی شدن سه بخش طرح بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی، گفت: بحث اصلاح قانون بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و قرار است به صحن علنی ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین 90 درصد بررسی‌های موضوع تأسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخش دوم طرح بانکداری اسلامی تصویب شده و خوشبختانه دولت هم پای کار آمده است، احتمال بسیار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا هم بزودی مصوبه ایجاد این بانک را ارائه می‌کند.

حسین‌زاده بحرینی تأکید کرد: بررسی ساماندهی بانکداری هم هنوز در کمیسیون اقتصادی به اتمام نرسیده اما برنامه‌ریزی ما حتی در شورای اقتصادی مجلس، در اولویت قرار دادن این طرح‌هاست و می‌خواهیم تا در اسرع وقت به صحن علنی ارائه و تصویب شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: البته دولت هم لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی را به مجلس ارائه کرده که ما از آن در گزارش‌های خود در طرح بانکداری اسلامی استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار