از کاهش ازدواج و طلاق در استان تا راه اندازی سامانه اعلام تغییر نشانی میزان طلاق و ازدواج در استان کاهش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حسن وفائی مدیر کل ثبت احوال استان قزوین امروز به خبرنگاران گفت: در ۸ ماهه امسال میزان طلاق در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش یافته است.

حسن وفائی افزود: میزان ازدواج هم در این مدت ۶ درصد کمتر شده است.

به گفته وفائی استان قزوین در زمینه میزان ازدواج در کشور در جای بیستم و در زمینه طلاق در رتبه دهم کشور قرار دارد.

مدیر کل ثبت احوال، میانگین سن ازدواج مردان در استان ۲۷ سال ۴ ماه و برای زنان ۲۲ سال ۵ ماه است.

وی، جمعیت استان را بر اساس سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۶۷ نفر بیان کرد و گفت: از این میزان ۹۷۳ هزار ۴۸ نفر جمعیت شهری هستند.

وفایی با بیان اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز ولادت ۵۲ نفر متولد شده اند، گفت: در ۹ ماه نخست امسال، میزان ولادت ۸ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ولادت ۶ هزار و ۶۳۵ پسر و ۶ هزار و ۲۵۱ دختر ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر متولد شده است گفت: همیشه تعداد تولد پسران بیش از دختران است.

وفایی گفت: نام‌های پر استقبال مردان در استان علی، محمد، حسین، مهدی و رضا ودر خانم‌ها فاطمه، زهرا، معصومه، مریم و رقیه است.

وی با بیان اینکه در هر شبانه روز ۱۶ واقعه وفات به ثبت رسیده است، افزود: میزان وفات در ۸ ماهه اول سال دراستان ۷ دهم درصد کاهش یافته است.

به گفته وفایی، به ازای هر ۲۰۰ فوت زنان، ۱۲۷ مورد وفات مردان به ثبت رسیده است.

وفایی با بان اینکه نرخ مرگ و میر استان چهار ونیم در هزار است گفت: بیشترین علت وفات در استان به ترتیب بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان ها، حوادث غیر عمدی و بیماری‌های تنفسی است.

وی همچنین از صدور کارت ملی هوشمند برای ۷۷ درصد از جمعیت استان خبر داد و گفت: ۲۳ درصد جمعیت باقی مانده تا پایان سال فرصت دارند کارت ملی هوشمند ملی خود را دریافت کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان همچنین از راه اندازی سامانه اعلام تغییر نشانی در یکصدمین سالگرد تاسیس این سازمان خبر داد و گفت: افرادی که به هر دلیلی محل سکونت خود را تغییر می‌دهند باید تغییرات را در این سامانه الکترونیکی وارد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که کاغذ هویتی چه زمانی در دستگاه‌های اجرایی حذف می‌شود گفت: حذف کاغذ هویتی در بین ادارات مصوبه هیات دولت است و زیر ساخت‌های این اداره کل برای اجرای این طرح در استان قزوین فراهم است.

انتهای پیام/

نشست خبری مدیر کل ثبت احوال قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.