معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: پهنه بندی ، میانگین تولید در مزارع کشاورزی استان را افزایش داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با هدف افزایش تولید برای هر دو تا سه روستا یک کارشناس پهنه بندی تعیین شده است.

وی افزود: کارشناسان برای آگاهی بخشی به کشاورزان به دهیاری‌ها و مساجد روستا‌ها می‌روند و ۴۶۵ هزار کارشناس کشاورزی هر کدام بین یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار هکتار را نظارت می‌کنند.

وی گفت: در علم کشاورزی برای تولید یک محصول عالی ۴۹ درصد بذر خوب و ۵۱ درصد به زراعی موثر است و زمان مناسب کشت، میزان مصرف بذر، نوع بذر، استفاده به موقع از نهاده‌های کشاورزی، مبارزه با آفات و بیماری‌ها از جمله دیگر موارد به زراعی است که براساس رابطه موثر کارشناس و کشاورز می‌تواند در تولید محصول با کیفیت و با میانگین تولید بالا موثر باشد.

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی گلستان افزود: در مدت اجرای طرح پهنه بندی از پارسال میانگین تولید محصولات کشاورزی ما ۲۰ درصد بیشتر شده است.

عباسی گفت: این افزایش محصول جز با حضور کارشناسان و انتقال به موقع اطلاعات آنان میسر نبود و میانگین تولید گندم پیش از اجرای طرح در استان در سال ۹۲، حدود ۴۷۰ هزار تن بود که این میزان امسال به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

امسال کشاورزان گلستانی در ۳۷۱ هزار هکتار از اراضی گندم کشت و ۵۵۰ ناظر پهنه برای افزاش تولید و ارتقای کیفیت محصول کشاورزان را راهنمایی کردند.
 
 
انتهای پیام / ن
 
 
 
 

میانگین تولید محصولات کشاورزی گلستان با پهنه بندی افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.