یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن معافیتی ۹۰ روزه به عراق اعطا کرده تا این کشور بتواند کماکان پرداخت‌های مربوط به خرید برق از ایران را ادامه دهد.

آمریکا: به عراق معافیت سه ماهه برای خرید برق از ایران داده‌ایمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن معافیتی ۹۰ روزه به عراق اعطا کرده تا این کشور بتواند کماکان پرداخت‌های مربوط به خرید برق از ایران را ادامه دهد.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از آبان‌ماه سال جاری تحریم‌های مربوط به صادرات انرژی ایران را از سر گرفت. واشنگتن، علی‌رغم این مجبور شده برخی از مشتری‌های ایران را از این تحریم‌ها معاف کند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خبرگزاری رویترز اشاره‌ای به نامش نکرده گفت واشنگتن در حال همکاری با عراق برای کاستن از وابستگی این کشور به گاز طبیعی ایران است.

تحریم‌های آمریکا بعد از خروج این کشور از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) اعمال شده‌اند. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۱ دی ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار