مدیر طرح‌ریزی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: برلین یکی از شهرهای خلاق نمونه در جهان است که توانسته شهری جذاب برای هنرمندان و خلاقان باشد و در حال حاضر یک هنرمند می‌تواند در این شهر رایگان زندگی کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کامبیز مشتاق گوهری مدیر طرح‌ریزی شهری وزارت راه و شهرسازی شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه صنایع خلاق اظهار کرد: برای ایجاد شهر خلاق باید با افزایش فضاهای عمومی و فعالیت نهادهای اقتصادی قدرتمند، هزینه زندگی برای طبقه خلاق را کاهش داد.

 مدیر کل دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی در ادامه افزود: بر اساس تعریف شهر خلاق، برای رسیدن به ویژگی‌های این شهر، نیاز به طبقه خلاقی وجود خواهد داشت که بخش عمده‌ای از آن را هنرمندان، روشنفکران و خدمت دهندگان به سازمان‌ها تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برلین یکی از شهرهای خلاق نمونه در جهان است که توانسته شهری جذاب برای هنرمندان و خلاقان باشد و در حال حاضر یک هنرمند می‌تواند در این شهر رایگان زندگی کند و این شهر محل برگزاری رویدادهای مهم هنری است.

مشتاق گوهری اعلام کرد: سازمان ملل پیش‌بینی کرده است که در سال 2050 در کشورهای در حال توسعه، 64 درصد جمعیت کشورها در شهرها حضور داشته باشند و این عدد برای کشور ما در حال حاضر برابر با 70 درصد است.

مدیرکل دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: شهر خلاق ویژگی‌هایی نظیر نکات محیط زیستی، میراث فرهنگی و مشارکت شهروندی را باید دارا باشد، اصفهان یکی از شهرهایی است که این قابلیت‌ها را در خود دارد و فرصت‌های زیادی در این شهر وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاحیه نخستین نمایشگاه صنایع خلاق دراصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.