گفتگوی تلفنی نتانیاهو و ترامپ درباره مقابله با ایران در سوریه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا درباره مقابله با ایران در سوریه به صورت تلفنی گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی نتانیاهو و ترامپ درباره مقابله با ایران در سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در مورد «ادامه همکاری برای مقابله با ایران» با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو و ترامپ در مورد «راه‌های ادامه همکاری میان اسرائیل و ایالات متحده علیه ستیزه‌جویی ایران» گفتگو کرده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: «ما به اقدام قاطعانه علیه تلاش‌های ایران برای استقرار دائمی در سوریه، ادامه می‌دهیم.»

نتانیاهو که همزمان سمت وزارت جنگ و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را هم بر عهده دارد، روز گذشته پس از اعلام تصمیم آمریکا، گفت رژیم متبوعش با حمایت واشنگتن به حملات هوایی در سوریه، که به گفته او با هدف مقابله با ایران صورت می‌گیرد، ادامه می‌دهد.

چهارشنبه شب دولت آمریکا به صورتی غیرمنتظره اعلام کرد ظرف دو تا سه ماه آینده تمام نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج و حملات هوایی در این کشور را هم پایان می‌دهد. ترامپ ابتدا گفت دلیل این تصمیم تحقق هدف شکست داعش است، اما روز پنج‌شنبه در توییت تازه‌ای گفت مبارزه با داعش وظیفه آمریکا نیست و این ایران، روسیه و سوریه هستند که به عنوان «دشمنان محلی داعش» باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

با وجود ابراز اطمینان نتانیاهو از ادامه حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی در سوریه، روز پنج‌شنبه چند وزیر کابینه او از تصمیم ترامپ انتقاد کرده و آن را «تصمیمی بد و نادرست» توصیف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار