تبادل برق ایران و ترکیه از مرز هزار مگاوات خواهد گذشت/ تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های دو کشور در زمینه بازار برق منطقه‌ایوزیر نیرو گفت: ترکیه درصدد افزایش امکان تبادل الکتریسیته به هزار و ۵۰ مگاوات تا سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیرو که همراه با یک هیات عالی رتبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان برای برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه وارد آنکار شده است، با فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نشستی دوجانبه برگزار کرد.

وزیر نیرو در حاشیه دیدار با وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه، گفت: ترکیه درصدد افزایش امکان تبادل الکتریسته از ۶۰۰ مگاوات فعلی به هزار و ۵۰ مگاوات تا سال ۲۰۲۰ است.

اردکانیان در حاشیه این نشست با اشاره به توافق دو طرف برای تشکیل کمیته مشترک همکاری در زمینه تولید و انتقال برق، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بازار برق منطقه‌ای تحت پوشش اکو، گفت: برنامه ترکیه برای افزایش تبادل الکتریسیته بین دو کشور با احداث خط ۴۵۰ مگاواتی عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: متن یادداشت تفاهم لازم در این زمینه در آینده نزدیک بین دو طرف به امضا خواهد رسید و جلسه آن نیز در تهران و یا آنکارا برگزار خواهد شد.

گفتنی است: وزیر نیرو عصر امروز با وزرای "محیط زیست و شهرسازی" و "کشاورزی و جنگلداری" ترکیه نشست‌های دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/

احداث خط ۴۵۰ مگاواتی بین ایران و ترکیه برای افزایش تبادل الکتریسیته 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار