در آستانه شب یلدا بازار‌های آجیل و خشکبار مشهد تحت نظارت قرار گرفت/ نماینده مردم مشهد: نوسان قیمت در بازار نتیجه ضعف در اجراست

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در راستای نظارت بر قیمت‌های آجیل و خشکبار شب یلدا به بازار‌های مشهد سر زد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امروز پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس و  مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بازدید سرزده از بازار‌های آجیل و خشکبار خیابان مصلی مشهد داشتند. اما بازرسان سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی در این بازدید سرزده به رغم هماهنگی قبلی حضور نداشتند.
 
در آستانه شب یلدا بازار‌های آجیل و خشکبار تحت نظارت قرار گرفت// نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در التهاب قیمت‌های شب یلدا
 


ضعف در اجرا

پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از بازار‌های شب یلدا در مشهد می‌گوید: نوسان قیمت در بازار نتیجه ضعف در اجراست، چون قانون نسبت به افزایش قیمت تعیین تکلیف کرده است، امروز ما باید بتوانیم این موضوع را عملیاتی کنیم، در علت افزایش قیمت لبنیات که خودم پیگیری کردم، وزارت جهاد این افزایش را در بسته بندی‌ها عنوان کرد، ولی علیرغم اینکه این افزایش با قیمت مشخصی بود، ولی در دستگاه‌های اجرایی ضعف نشان داده شد.
 
در آستانه شب یلدا بازار‌های آجیل و خشکبار تحت نظارت قرار گرفت// نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در التهاب قیمت‌های شب یلدا

وی می‌افزاید: رسیدگی به افزایش قیمت‌ها باعث شد که ما این موضوع را بصورت میدانی بررسی کنیم و اگر مسئله در استان حل نشود، از طریق مجلس در تهران پیگیری می‌کنیم، ما به عنوان نماینده مردم حق را به کسبه، متقاضی و مردم می‌دهیم، ما نیز در این مسائل از ابزار‌های نظارتی خود استفاده می‌کنیم، ابزار نظارتی ما این است که تذکر دهیم، سوال بپرسیم و درنهایت استیضاح کنیم و اگر دولتی اراده نداشته باشد و با استیضاح شدن و جابجا شدن وزیرش نتواند مسائل را حل کند، قاعدتا کار سخت می‌شود.



در آستانه شب یلدا بازار‌های آجیل و خشکبار تحت نظارت قرار گرفت// نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در التهاب قیمت‌های شب یلدا

بی اعتمادی مردم به بازار

 
پژمانفر در پاسخ به سوالی که نبود بازرسان سازمان صنعت و معدن استان را در این بازدید به چه علت است، می‌گوید: مسئولان سازمان صنعت و معدن استان باید طبق هماهنگی‌های انجام شده حضور می‌یافتند تا گزارشی از بازرسی‌های انجام شده می‌دادند، اما آنچه وجود دارد بازار یک حالت ملتهب و نابسامانی دارد که مقصر مردم نیستند، آن‌ها می‌خواهند مایحتاج خود را تامین کنند، ولی اطمینانی به بازار ندارند.

وی ادامه می‌دهد: تلاش ما این است که به مردم فقط گزارش ندهیم بلکه باید برای آن‌ها اقدامی انجام شود، من به عنوان یک مسئول می‌گویم که این وضعیتی که در بازار وجود دارد نشان دهنده این است که هیچ نظارتی وجود ندارد ، ما دنبال مجرم نیستیم، اما باید این نوسانات قیمت در بازار کالا‌های مردم به خصوص کالا‌های اساسی حل شود که تاکنون اقدامی برای حل آن صورت نگرفته است.


پشتیبانی تعزیرات حکومتی در بازار‌های شب یلدا

 
حمیدرضا کریم مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در این بازدید، می‌گوید: در مشهد ۱۴۰ واحد صنفی پروانه دار داریم و به همین میزان نیز واحد‌های صنفی بدون پروانه. باوجود اینکه تعزیرات مرجع صدور حکم است.
 
در آستانه شب یلدا بازار‌های آجیل و خشکبار تحت نظارت قرار گرفت/ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در التهاب قیمت‌های شب یلدا
 
امید جلیلی تقویان رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، در ادامه این بازدید می‌گوید: علیرغم اینکه ما دستگاه نظارتی نیستیم و فقط وظیفه رسیدگی داریم از ۲۴ آذر طرح ویژه نظارتی ما شروع شده و در نوبت‌های صبح و بعدظهر ۳ اکیپ گشت سیار در سطح شهر مشغول گشت زنی است و گزارشات مردمی و نهاد‌های شاکی را که به دست ما برسد را رسیدگی می‌کنیم.
 
در آستانه شب یلدا بازار‌های آجیل و خشکبار تحت نظارت قرار گرفت// نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در التهاب قیمت‌های شب یلدا
 
وی در رابطه با سوالی که مبنی بر نارضایتی مردم از بالارفتن قیمت هاست، می‌گوید:  این مسئولیت سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف است، ولی تعزیرات حکومتی وظیفه فوق العاده‌ای را برای خود ایجاد کرده، در سطح بازار حضور دارد و تا جایی که در توان ما باشد این نظارت را پیاده کرده ایم و در این مسیر همراهی ارگانهای مرتبط را نیز خواستاریم.

در بازدید مسئولان از بازار شب یلدا که در مشهد صورت گرفت، قیمت‌های درج شده بر روی آجیل و خشکبار و سایر محصولات نشان از نوسان و گرانی بازار در این شب‌ها داشت، در این فرصت نماینده مردم در مجلس وظیفه خود را رسیدگی و پیگیری این گرانی‌ها از طریق استان و مجلس دانست، تعزیرات حکومتی استان نیز نظارت بازار را از وظایف فوق العاده خود عنوان کرد، اما حضور نیافتن مسئولان سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی در این بازدید جای این سوال را باقی گذاشت که این نوسان قیمت و افزایش آن بر عهده کدام سازمان بوده که تاکنون نتوانسته کنترل بازار را به عهده بگیرد؟
 
انتهای پیام//ف.ح
 


گزارشگر؛ فاطمه حسن زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.