تازه‌ترین کتاب علی اکبر عنایتی با حضور جمعی از تاریخ پژوهان، نویسندگان، مسئولان استانی و علاقمندان فرهنگ و تاریخ مورد ارزیابی قرار گرفت.

یمینی سخنگوی حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در این گردهمایی اثر علی اکبر عنایتی از منظر روش شناسی، محتوا، بررسی منابع، رویکرد کتاب به مقوله مقاومت و جزییات و فرآیند پایداری در تاریخ مازندران، مبحث کلی نگری و جزیی نگری در رخداد‌های تاریخ مازندران، عوامل موثر بر فرهنگ پایداری در این خطه در طول تاریخ، ویژگی‌ها و علل مقاومت مردم مازندران و نقش دین در این فرآیند مورد ارزیابی قرارگرفت.

وی افزود: بر اساس آرای صاحب نظران حاضر درنشست یاد شده اگرچه کتاب «هزاره مقاومت» از فقدان استفاده از برخی منابع خارجی و کم رنگ بودن دوره‌های تاریخی رنج می‌برد، اما در دسته بندی تاریخ‌های عمومی و رویکرد توجه به مقوله پایداری هم از لحاظ نوع تقسیم بندی ادوار تاریخی و هم از منظر بکارگیری پژوهش‌های جدید در این زمینه منحصر به فرد می‌باشد.

یمینی گفت: علی اکبر عنایتی مولف کتاب هزاره پایداری، کارشناس مجری و منتقدان این محفل و اغلب حاضران همگی از متخصصان و محققان حوزه تاریخ و مازندران شناسی بوده و فارغ التحصیل مقطع دکترا دانشگاه‌های معتبر کشور می‌باشند.

وی افزود: این برنامه که از سری نشست‌های نقد و نظر واحد پژوهش حوزه هنری مازندران بوده با مشارکت این نهاد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/آ

کتاب هزاره مقاومت نقد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.