بیش از ۲ هزار بیمار MS شناسایی در استان آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند که در دو بیمارستان امام خمینی و شهید مطهری خدمات دریافت می‌کنند.

شناسایی بیش از2 هزار بیمار ام اس در استان آذربایجان غربی/ تامین و توزیع  داروهای مورد نیاز بیماران  ام اسبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  براساس اطلاعیه  مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت  ۲۳۷۷ بیمار شناسایی شده در استان آذربایجان غربی توسط دو بیمارستان امام خمینی و شهید مطهری خدمات دریافت می‌کنند و اعضای کمیته MS دانشگاهی نیز در همین مراکز مستقر و به درمان بیماران مشغول هستند.

همچنین در این مراکز خدمات فیزیوتراپی و ام ار‌ای به بیماران ارائه می‌شود و دارو‌های مورد نیاز آن‌ها در داروخانه‌های هلال احمر و قدس با حواله صادر شده از سوی معاونت درمان توزیع می‌شود.

همچنین داروخانه‌های شهر‌های مهاباد، بوکان و خوی نیز دارو‌های بیماران MS را به برای مراجعه کمتر این بیماران به مرکز استان ارائه می‌دهند.

پایگاه‌های مشاوره در شهر‌های مهاباد و خوی نیز ساخته شده و مشغول خدمت رسانی به بیماران است.

در حال حاضر فضای فیزیکی مرکز جامع در قالب مراکز جامع بیماران خاص و صعب العلاج در بیمارستان‌های شهید مطهری و امام خمینی (ره) نیز تکمیل شده و در آستانه تجهیز است.

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران MS مطابق بسته های خدمتی

براساس مندرجات سامانه بیماران خاص در معاونت درمان بیماران MS مطابق بسته خدمتی ابلاغی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت مشمول گرفتن خدمت هستند و خدمات مورد تعهد این معاونت اعم از ویزیت‌های تخصصی و فوق تخصصی، مشاوره، خدمات پاراکلینیک و آزمایشات، خدمات توانبخشی اعم از فیزیوتراپی و کاردرمانی و گفتار درمانی، دندانپزشکی و فرانشیز دارو‌های ایرانی تولید داخل برای هر بیمار ثبت شده به صورت رایگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار