کتاب دوجلدی اصول صدر تالیف حجت الاسلام حسن مهدوی در قم رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،کتاب اصول صدر تالیف حجت الاسلام حسن مهدوی در دوجلد در شرح، تحقیق و ترجمه کتاب بحوث فی علم الاصول است در قم رونمایی شد.

حجت الاسلام حسن مهدوی مولف کتاب و دانش آموخته مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  با اشاره به رونمایی از کتاب اصول صدر گفت: علم اصول یک علم ابزاری برای اجتهاد کردن است و نیز به منظور استنباط احکام شرعی از روایات و ادله شرعی می باشد.

وی تالیف این کتاب را تحت اشراف آیت الله شیخ هاشم نیازی خرم آبادی اعلام کرد و افزود: از سال ۸۴ ترجمه روان و شرح برای این کتاب را ضرورت دانستم و طی ۱۳ سال کار دقیق و طاقت فرسایی در این زمینه انجام دادیم.

حجت الاسلام مهدوی گفت: این کتاب ترجمه، شرح و تحقیق کتاب بحوث فی علم الاصول است که تا کنون ۲ جلد از آن به چاپ رسیده است و ۵ جلد دیگر در دست ویراستار می باشد.

مولف کتاب اصول صدر با اشاره به اینکه علم اصول یک علم ابزاری مهم در حوزه علوم اسلامی است خاطر نشان کرد: اگر شخصی بخواهد در یک رشته صاحب اثر شود بدون علم اصول غیر ممکن است.

حجت الاسلام مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: در این کتاب شرح مطالب در پاورقی کتاب آمده است و سعی شده است تعداد جلدهای این کتاب به تعداد جلد اصلی کتاب باشد و نیز هر قسمت از کتاب را بر کتاب اصلی تطبیق داده ایم مثلا در کنار ترجمه شماره صفحه کتاب اصلی در مورد آن موضوع آمده است.

انتهای پیام/ش

کتاب اصول صدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار