سردار مهماندار با بیان اینکه فلسفه زوج و فرد کاهش آلودگی هوا است، گفت: این کار از طریق ممنوعیت حاصل می‌شود و با کسب عوارض، همه خودروها مجاز به ورود خواهند بود.

کسب عوارض برای ورود به زوج و فرد آلودگی را کاهش نمی‌دهد/ نصب چراغ LED بر خودروهای شخصی و سازمانی مجاز نیستبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در رزمایش بزرگ طرح زمستانی تهران بزرگ که امروز (پنجشنبه ۲۹ آذر ماه) برگزار شد، در واکنش به پیشنهاد پورسیدآقایی معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای حذف محدوده زوج و فرد در سال آینده و پولی‌سازی ورود به آن، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فلسفه وجودی محدوده زوج و فرد، کاهش آلودگی و ترافیک است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش ورود وسایل نقلیه به برخی از نقاط شهر با ایجاد ممنوعیت صورت می‌گیرد، گفت: اگر بخواهیم شرط ورود به محدوده زوج و فرد را پرداخت عوارض قرار دهیم، آن وقت دیگر ممنوعیتی در کار نیست و در نهایت کاهش ترافیک هم محقق نمی‌شود.

سردار مهماندار در ادامه از نصب چراغ لایتر یا LED بر روی بسیاری از خودروهای شخصی یا سازمانی انتقاد کرد و گفت: نصب چراغ LED یا لایتر به هیچ عنوان مجاز نیست و خودروهایی که به نصب این چراغ‌ها اقدام می‌کنند، متخلف هستند و برابر مقررات جریمه خواهند شد و خودروی آن‌ها هم متوقف می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید بر اینکه هیچ سازمان و نهادی بدون اجازه پلیس راهور حق نصب چراغ‌های LED را ندارد، تصریح کرد: تنها خودروهای امدادی مانند آتش‌نشانی و یا اورژانس مجاز به نصب چراغ‌های هشدار دهنده هستند و نصب چراغ‌های لایتر نیازمند اخذ مجوزهای خاصی است.


بیشتر بخوانید: حذف زوج و فرد بدون تأمین زیرساخت‌ها به صلاح شهر نیست


وی در ادامه گریزی هم به وضعیت نرده‌های چهار‌راه ولیعصر(عج) زد و گفت: هیچ‌جای دنیا عابران پیاده از تقاطع‌های مهم عبور نمی‌کنند و در سفری هم که به مسکو داشتم، شاهد بودم که عابران پیاده برای عبور از تقاطع‌های بزرگ، از زیرگذر استفاده می‌کنند و تنها در خیابان‌های فرعی و کم‌تردد از عرض خیابان عبور می‌کنند.

سردار مهماندار افزود: عبور عابران پیاده از تقاطع خیابان ولیعصر(عج) موجب توقف بی‌رویه خودروها می‌شود و همین موضوع آلودگی و ترافیک را هم افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
الودگی راکاهش نمیده ولی درامدزا که هست پس اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
پس چرا اجرا میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
افشار
۱۴:۰۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
من یک دفعه هم وارد منطقه زوج وفرد نشده ام برای من سال97 مبلغ 1000000 تومان عوارض امده انهم بصورتی که اکثرا ورود وخروج همزمان بوده حتی یک ثانیه هم تفاوت ندارد در انزمان هامن در محل کار دانشگاه شریف بوده ام ومی توانم ثابت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
شاید کس دیگری با ماشین شما رانندگی می‌کرده.
آخرین اخبار