مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: بیش از ۱۸ هکتار از اراضی ملی در شهرستان پارس‌آباد رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود:  با تلاش و هوشیاری ماموران یگان حفاظت  منابع طبیعی بیش از 18 هکتار  از اراضی ملی در شهرستان پارس‌آباد رفع تصرف شد تا زمینه برای سوء استفاده و سودجویی از اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان فراهم نشود.

وی بیان کرد: این زمین‌ها با حمایت و مشارکت دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان پارس‌آباد و در راستای حفظ و صیانت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی  که در حاشیه رودخانه ارس به صورت غیرقانونی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب تخریب شده خلع ید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: در اجرای تاکید و فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد جدی با پدیده زمین خواری و در راستای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مقابله با سودجویان و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و نیز حفاظت و صیانت از انفال عمومی به صورت جدی در اولویت و دستور کار اداره منابع طبیعی پارس آباد مغان قرار دارد.

هدایت با تاکید بر اینکه بر اساس قانون با عوامل تخریب تخریب جنگل ها و منابع طبیعی و هر گونه تصرف اراضی ملی بدون اغماض و معطلی برخورد می‌شود، افزود: در این راستا سامانه تلفنی رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: از عموم مردم به ویژه روستاییان و عشایر منطقه انتظار می‌رود در صورت مشاهد و اطلاع از هر گونه تخریب و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی و اراضی ملی و نیز قطع درختان و آتش‌سوزی این موارد را اطلاع‌رسنی و گزارش دهند تا برخوردهای لازم انجام شود.

انتهای پیام/ع

اراضی ملی در پارس آباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.