جشنواره شب یلدا در راستای ایجاد محیطی شاد و فرهنگسازی دورهمی‌های خانوادگی برای احیای صله ارحام ویژه بانوان در مهریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جشنواره شب یلدا در راستای ایجاد محیطی شاد و فرهنگسازی دورهمی‌های خانوادگی برای احیای صله ارحام ویژه بانوان در حسینیه استهریج شهرستان مهریز برگزار شد.

آبایی کارشناس مذهبی و مشاوره خانواده در جشنواره شب یلدا در مهریز گفت: صله رحم و محبت به خانواد اصول اولیه شب یلدا است ودر شب یلدا خانواده‌ها و اعضای فامیل دورهم جمع شده و صله ارحام را انجام و با محبت و احترام با یکدیگر رفتار می‌کنند.

وی افزود: صله رحم باعث افزایش عمر می‌شود و قطع رحم عمر ۳۰ساله را سه سال تبدیل می‌کند و باید نگذاریم در بین خانواده‌ها تفرقه‌ای ایجاد شود و با صلح و آرامش در این شب نشینی‌های شبانه شرکت کنیم.

آبایی اظهارداشت: شب یلدا بهانه‌ای برای از بین رفتن کدورت‌ها است و در خانواده با حرف‌های محبت آݥیز با همسر و خانواده صحبت کردن باعث خشنودی خداوند و ائمه معصومین و آرامش در خانواده می‌شود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: خداوند زندگی انسان‌ها را به صورت دسته جمعی و گروهی آفریده که همانند عبادت گروهی در مسجد از ثواب بیشتری برخوردار است.

در این مراسم که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و ۱۰ غرفه ویژه شب یلدا برپا شده بود که به قید قرعه به نفرات برگزیده جوایز زیارتی اهدا شد.


انتهای پیام/ ا

جشنواره شب یلدا ویژه بانوان در مهریز برگزار شد

برچسب ها: شب یلدا ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار