استقبال از ورود مؤسسات همسو با اهداف آموزش و پرورش به مدارس/ برخورد با دستگاه‌هایی که در فرآیند تعلیم و تربیت اختلال ایجاد می‌کننددبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: از فعالیت مؤسسات آموزشی که همسو با برنامه‌های آموزش و پرورش باشند استقبال می‌کنیم.

مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورود مؤسسات و آموزشگاه‌های علمی آزاد به مدارس، اظهار کرد: اگر فعالیت این آموزشگاه‌ها به سمت برنامه‌های همسو با آموزش و پرورش بروند از حضور آنها در مدارس استقبال می‌کنیم، به عنوان مثال می‌توانند در صورت امکان آموزش‌هایی چون آموزش‌های مهارتی در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: هر مؤسسه‌ای که برنامه‌های مکمل و تقویت‌کننده آموزش و پرورش را دنبال کند، می‌تواند با هماهنگی آموزش و پرورش در مدارس حضور پیدا کند تا به یادگیری دانش‌آموزان عمق ببخشد.

با موسساتی که مانع یادگیری دانش‌آموزان هستند، مخالفیم

نویدادهم با اشاره به اینکه با هر مؤسسه و آموزشگاهی که مانع یادگیری دانش‌آموزان شود یا در فرآیند آموزش اختلال ایجاد کند کاملا مخالفیم، اظهار کرد: وزارتخانه بارها‌ موضع خود را در برابر چنین فعالیت آموزشگاه‌های مخالف برنامه‌های آموزش و پرورش اعلام کرده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره اختلال برخی مؤسسات آموزشی برای اجرای طرح حذف مشق شب، گفت: برخی مؤسسات آموزشی با حذف مشق شب از فروش کتاب‌های کمک‌درسی نگران شده بودند و قصد داشتند اختلالاتی در اجرای کار ایجاد کنند اما این موضوع محقق نشد.

وی بیان کرد: با دستگاه‌هایی که در فرآیند تعلیم و تربیت اختلال ایجاد می‌کنند از طریق مراجع زیربط و حتی قوه قضاییه وارد برخورد می‌کنیم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.