نماینده ایران در وین در ملاقات با مدیرکل صندوق اوپك براي توسعه بين المللي بر ضرورت انتقال دانش فني به كشورهای نيازمند تاکید کرد.

غریب آبادی بر ضرورت انتقال دانش فني به كشىورهاي نيازمند تاکید کرد به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، در ملاقات با عبدالحمید الخلیفه، مدیرکل جدید صندوق اوپک برای توسعه بین المللی (اوفید)، اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی اوفید همواره از این سازمان، اهداف و فعالیت‌های آن حمایت کرده و آماده توسعه و تقویت همکاری‌ها در دوره مسئولیت ایشان نیز می‌باشد. وی افزود: اوفید مهمترین سازمان در امر توسعه‌ای در جهان بوده که توسط کشور‌های در حال توسعه که به نوبه خود به کمک نیاز دارند، اداره می‌شود.

غریب آبادی، در ادامه به ظرفیت‌های بالای علمی و صنعتی ایران، خصوصا در امور توسعه‌ای و انجام پروژه‌های مختلف در کشور‌های نیازمند اشاره و آمادگی ایران برای کمک به اوفید در این زمینه را اعلام کرد. سفیر کشورمان همچنین توصیه کرد که اوفید در کنار اعطای وام و کمک‌های بلاعوض به کشور‌های عضو، برنامه‌هایی را طراحی کند تا مشورت‌ها و دانش فنی نیز به این کشور‌ها منتقل گردد.

مدیرکل جدید اوفید نیز در این ملاقات اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران از بنیانگذاران و اعضای اصلی این سازمان بوده و همواره نقشی بسیار مهم و فعالی در این سازمان ایفاء نموده است. وی ضمن استقبال از پیشنهاد استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و فنی کشور‌های عضو در اجرای پروژه‌های اوفید، موضوع هدفمند و محتوایی نمودن کمک‌ها به کشور‌های هدف را حائز اهمیت دانست و افزود اوفید در این زمینه اقداماتی را در دست بررسی دارد. دکتر الخلیفه همچنین اظهار داشت به عنوان یک اصل اساسی، کمک‌های اوفید به کشورها، به هیچ وجه با اهداف سیاسی همراه نیست و این سازمان همواره تلاش دارد تا از سیاست زدگی به دور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار