تولید رادیو داروی موثر در درمان سرطان پروستات، از جمله دستاورد‌هایی است که سازمان انرژی اتمی ایران با همکاری دانشگاه‌های کشور به آن دست یافته است.

دستاوردی دیگر در درمان بیماری سرطان در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،در چند روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه برای نخستین بار در خاورمیانه یک داروی نادر برای درمان سرطان پروستات کشف شده است. در خبرها آمده بود که این دارو با همکاری سازمان انرژی اتمی بدست آمده است.

به دنبال این خبر، سازمان انرژی اتمی ایران در پی درج این خبر با عنوان "برای نخستین بار در خاورمیانه؛ دستیابی به دارویی نادر در جهان با همکاری سازمان انرژی اتمی کشور/ دارویی برای درمان سرطان پروستات" در تاریخ ۲۶ آذرماه توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه نمود.

در پاسخ سازمان انرژی اتمی آمده است: "یکی از راهبرد‌های اصلی و کلان صنعت هسته‌ای تلاش مستمر جهت تامین رادیودارو‌های مورد نیاز مراکز تشخیصی و درمانی کشور، تحقیق، توسعه و تولید رادیودارو‌های جدید و همچنین ارتقاء کیفیت و استاندارد‌های آن می‌باشد. در تولید هر رادیودارو، پس از انجام تحقیقات گسترده، آزمایش آن بر روی حیوانات صورت می‌گیرد و سپس مراحل آزمایشات بالینی آن در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می‌شود. تولید رادیوداروی Lu-PSMA که در درمان سرطان پروستات استفاده می‌شود، از جمله دستاورد‌های اخیری بوده که مراحل بالینی آن با محوریت سازمان انرژی اتمی ایران و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی بوشهر و علوم پزشکی شهید بهشتی انجام پذیرفته است. خوشبختانه با تایید نتایج بالینی آن، هم اکنون پس از ثبت، در لیست دارو‌های کشور درج شده است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار