نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان پس از گفتگوهای سه روزه با نمایندگان طالبان و برخی از کشورهای منطقه در ابوظبی، وارد کابل شد تا در مورد نتیجه این گفتگوها با رهبران افغانستان صحبت کند.

«زلمی خلیلزاد» به کابل سفر کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان پس از گفتگوهای سه روزه با نمایندگان طالبان و برخی از کشورهای منطقه در ابوظبی، وارد کابل شد تا در مورد نتیجه این گفتگوها با رهبران افغانستان صحبت کند.

 در این مذاکرات نمایندگانی از دفتر سیاسی طالبان در قطر، نمایندگانی از شاخه‌های نظامی این گروه، نمایندگان آمریکا و نمایندگانی از کشورهای پاکستان، عربستان و امارات شرکت داشتند.

دولت افغانستان نیز نمایندگان خود را به این نشست فرستاده بود اما طالبان در چند روز گذشته با انتشار چند بیانیه تاکید کردند که حاضر نیستند با هیات دولت افغانستان گفتگو کنند.

جزئیات زیادی از نشست ابوظبی منتشر نشده اما آقای خلیلزاد پس از پایان این نشست در حساب توئیتر خود نوشت: «گفتگوهای مفیدی برای پایان جنگ افغانستان در امارات انجام شد و هدف از آن زمینه سازی برای آغاز مذاکرات صلح میان خود افغان‌ها بود.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.