روسیه با نسخه تجدیدنظرشده پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل که قرار است در حمایت از توافق آتش‌بس در منطقه الحدیده یمن صادر شود به دلیل لحن ضدایرانی آن، مخالفت کرده است.

روسیه با قطعنامه سازمان ملل درباره یمن به دلیل لحن ضدایرانی آن مخالفت کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه با نسخه تجدیدنظرشده پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل که قرار است در حمایت از توافق آتش‌بس در منطقه الحدیده یمن صادر شود به دلیل لحن ضدایرانی آن، مخالفت کرده است.

گروه‌های یمنی بعد از یک هفته گفتگو زیر نظر سازمان ملل، پنجشنبه دو هفته گذشته در سوئد اعلام کردند به توافقی برای آتش‌بس در شهر بندری الحدیده دست پیدا کرده‌اند. این توافق از بامداد سه‌شنبه اجرایی شد.

شورای امنیت در حال حاضر مشغول مذاکره برای تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای جهت حمایت از اجرای این توافق آتش‌بس است و از «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل می‌خواهد پیشنهاد‌های خود را درباره نحوه اجرای این توافق ارائه کند.

در این پیش‌نویس همچنین پیشنهاداتی درباره نحوه حمایت سازمان ملل از توافق استکهلم، عملیات نظارت بر آتش‌بس و انتقال نیرو‌های طرفین از بندر «الحدیده» و بندر‌های «الصلیف و رأی عیسی» ارائه شده است.

خبرگزاری رویترز بامداد پنجشنبه گزارش داده یکی از بند‌های این پیش‌نویس که به رویت این رسانه رسیده خواستار آن است که «تأمین سلاح‌ها و هر گونه اقلام مرتبط با آن که مغایر با مفاد تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل هستند» محکوم شود.

رویترز نوشته در این بند که به پیشنهاد آمریکا در متن گنجانده شده از نام هیچ کشوری سخن به میان نیامده است. اما آن‌طور که گفته‌های دیپلمات‌ها و همچنین نسخه تجدیدنظرشده این پیش‌نویس نشان می‌دهد، قصد واشنگتن اتهام‌پراکنی علیه تهران است. روسیه به همین دلیل با لحن این قطعنامه مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره یمن مخالفت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۷:۲۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
یعنی آمریکا در هر شرایطی زهرشو میزنه یعنی غیر این امکان نداره
آخرین اخبار