جشنواره شکرگزاری محصولات کشاورزی استان کرمانشاه به شکرانه تولید چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در سال زراعی گذشته برگزار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خسرو شهبازی رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت : جشنواره شکرگزاری محصولات کشاورزی به شکرانه تولید بیش از چهار میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه در سال جاری و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شده و امید است بتواند در معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان اثرگذار باشد.
زلف
شهبازی سپس اشاره‌ای هم به ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمانشاه داشت و گفت : سالانه ۹۰۶ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت محصولات زراعی می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات استان کرمانشاه را ۴۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: سالانه ۲۸۰ هزار تن محصولات باغی در این استان تولید می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به تولید سالانه عسل در استان داشت و افزود: میزان تولید عسل استان در دو سال گذشته از ۲۵۰۰ تن در سال به چهار هزار تن رسیده است.

شهبازی با اشاره به تولید ۱۷ هزار تن محصولات شیلاتی استان کرمانشاه در سال گذشته، پیش بینی کرد: امسال میزان تولیدات شیلاتی استان به ۲۱ هزار تن برسد.

وی اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده در استان در راستای مبارزه با علف‌های هرز داشت و افزود: نمونه این اقدامات را می‌توان در کاهش درصد سن زدگی گندم تولیدی در استان مشاهده کرد، به نحوی که این میزان از رقم ۱.۵ تا دو درصد در سنوات گذشته به دو دهم درصد در سال گذشته رسیده است.

شهبازی میزان تولید گندم در استان کرمانشاه را سه برابر نیاز استان دانست و افزود: در سال گذشته ۸۳۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد، این در حالیست که نیاز سالانه استان به گندم ۲۵۰هزار تن می‌باشد.

وی با بیان اینکه توسعه کشت کلزا در برنامه استان است، گفت: کشت کلزا از هزار هکتار در سال ۹۴ به یازده هزار و ۶۰۰ هکتار در سال جاری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به چاله کنی ۱۷۰۰ هکتار زمین در ۱۰ شهرستان استان برای توسعه باغات روسیمی گفت: سال گذشته ۶۰۰ هکتار باغ روسیمی در استان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی برای کشت زعفران دارد، گفت: سطح زیر کشت زعفران استان تا سال گذشته ۱۰۵ هکتار بود که این میزان در سال جاری به ۲۱۱ هکتار رسیده است.

شهبازی ادامه داد: توسعه کشت پاییزه محصولاتی مثل نخود در برنامه استان است که در این راستا سطح زیر کشت نخود پاییزه استان در سال جاری به ۴۰ هزار هکتار رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

توسعه کشت چغندرقند پاییزه، توسعه گلخانه ها، توسعه صنعت دامداری و... از دیگر برنامه‌های کشاورزی استان کرمانشاه بود که شهبازی به آن‌ها اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام/د

شکرانه تولید بیش از چهار میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.