مهاجرت‌هایی است که در سنوات گذشته به دلیل خشکسالی‌های 20 ساله صورت گرفته و افراد زیادی از روستاها به مرکز استان مهاجرت کردند باعث روبرو شدن بیرجند با کمبود فضای آموزشی شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  ضیائی صبح امروز مدیر آموزش و پرورش بیرجند در نشست خبری گفت :  در آموزش و پرورش مشکلات و کمبودهای زیادی اعم از کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی و کمبود امکانات و تجهیزات داریم.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب تصریح کرد: معلمان و دانش آموزان همانگونه که در 13 آبان ماه نشان دادند در کنار انقلاب و مقام معظم رهبری هستند در 22 بهمن ماه امسال نیز باشکوه‌تر از هر سال در این مراسم حضور خواهند یافت.

ضیائی گفت : 357 کلاس درس برای سال تحصیلی96-97کمبود داشتیم که این امر را توانستیم با تراکم بیشتر کلاس‌ها مدیریت کنیم اظهار داشت: همچنین مدارس بیشتری را دو نوبته کردیم و تا جایی که بضاعت آموزش و پرورش اجازه می‌داد فضاهای مورد تأیید را اجاره کردیم و فضاهایی که تک بعدی استفاده می‌شدند را چند بعدی کردیم و به این شکل کمبود فضای آموزشی را مدیریت کردیم.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به اینکه سرانه آموزشی بیرجند سرانه مطلوبی است گفت: درحال حاضر 62 مدرسه دو نوبته در شهرستان بیرجند داریم.

وی از کمبود 102 کلاس درس سال گذشته در مهرشهر بیرجند خبر داد و اظهار داشت: در سال 97 به غیر از مدارس ساخته شده 102 کلاس درس کمبود داشتیم.

ضیائی با بیان اینکه 69 کلاس درس در شهرک‌های اقماری شهرستان بیرجند نیاز است تصریح کرد: سال گذشته در مسکن‌های مهر نیز 244 کلاس درس و 25 مدرسه کمبود داشتیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.