عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درمان های سنتی سوختگی باعث می شود، درمان سوختگی سخت شود و در مواردی باعث مرگ و میر بیمار شده است.

 درمان های سنتی سوختگی، مداوای آن را دشوار می کندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید حسن طاووسی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جراح سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) در نشست خبری به مناسبت اول دی ماه روز ملی پیشگیری از سوختگی گفت: سوختگی از معضلات جامعه پزشکی است که در تمام کشور‌ها دیده می‌شود، هر چقدر سطح فرهنگ‌ها پایین باشد، مراحل پیشگیری از سوختگی و درمان آن کندتر است.

وی گفت: زخم سوختگی بسیار حساس است و درمان‌های سنتی باعث عمیق‌تر شدن زخم سوختگی می‌شود و همین موضوع مداوای آن را دشوار می‌کند.

جراح سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) گفت: تعداد بیماران سوختگی حاد از سال ۹۱ افزایش پیدا کرده است که این به دلیل مراجعه‌ی بیش‌تر بیماران است و مرگ و میر بیماران سوختگی تا پنجاه درصد کاهش یافته که این به خاطر تلاش‌های همکاران و مراجعه به موقع مردم است.

 طاووسی افزود: مداوای سوختگی، بار درمانی زیادی دارد. معمولا به ازای هر یک درصد سوختگی هزینه‌ای بین ۲ تا ۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، در این زمینه نیکوکاران سلامت کمک‌های خوبی را برای مداوای بیماران سوختگی اختصاص داده اند.

جواد رجبیان کارشناس مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درمان‌های نوین سوختگی با استفاده از پاراگرف‌ها از اجساد و اهدای پوست از بیماران مرگ مغزی است انجام می‌شود. هم‌چنین بانک پوست در حال افزایش خدمات به بیماران است.

وی افزود: آمار ۶ ماه گذشته از بیش از ۷۰۰ بیمار سوختگی ۵ مورد منجر به فوت شده است و امیدواریم افزایش نداشته باشد.


انتهای پیام// م. ط

 

کاهش مرگ و میر بیماران سوختگی در مشهد

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.