پس از استعفای رئیس کمیته فوتسال، اعضای هیئت مدیره نیز در صدد استعفای گروهی از مسئولیت های خود در اعتراض به حکم انتصاب پرهیزگار برآمدند.

حکم صادره از مهدی تاج صدای فوتسالی‌ها را در آورد/ آیا استعفای دسته جمعی در راه است؟به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کفاشیان روز سه شنبه (27 آذر1397) پس از 20 سال فعالیت در فدراسیون فوتبال در نهایت تصمیم به استعفا از ریاست کمیته فوتسال گرفت و جای خود را به داود پرهیزگار که سابقه فعالیت چندین ساله در عرصه فوتبال و فوتسال ملی دارد، واگذار کرد. پس از استعفای کفاشیان چندین ابهام و چند داستان ناتمام به یادگار ماند.

اولین موضوع درباره ماندگاری علی کفاشیان در سازمان لیگ برتر فوتسال ایران است. در حالی که علی کفاشیان از ریاست کمیته فوتسال استعفا داده و فرد دیگری جایگزین او شده اما هنوز ریاست لیگ برتر فوتسال کشورمان را برعهده دارد و برخلاف اساس نامه سازمان لیگ که باید ریاست هر 2 مجموعه سازمان لیگ برتر و کمیته فوتسال کشورمان یک فرد باشد اما 2 رئیس در یک مجموعه گنجانده شده اند و این موضوع می تواند گویای تکیه زدن دوباره کفاشیان بر میز ریاست سازمان لیگ برتر فوتسال کشورمان که به اصطلاح سازمانی مردم نهاد است باشد.گویی باز یاد و خاطره سال 1386 برای کفاشیان زنده شده و او به اجبار و به گفته خود با شرایطی تحمیلی ریاست این مجموعه را بر عهده گرفته است.

اعتراض دسته جمعی فوتسالی ها نسبت به سرپرست جدید/ وقتی حرفه ای گری جایی در ایران ندارد

ابهام دوم درباره انتخاب داود پرهیزکار و استعفای دسته جمعی اعضای فدراسیون فوتبال کشورمان است. پس از استعفای رئیس کنفدراسیون فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا از مقام ریاست کمیته فوتسال ایران، پرهیزگار به عنوان سرپرست مجموعه معرفی شد. پرهیزگار سرپرست تیم ملی نوجوانان و جوانان و همچنین در مقاطعی مدیر امور مالی - اداری و همچنین کارپردازی بوده است. همین دوری او از صحنه ورزش سبب شده تا اعضای ساختمان فوتسال دست به اعتراضی دسته جمعی زنند و همچنین به دنبال آن باشند تا با تشدید فضای ناآرام فوتسال ایران که به خودی خود شرایط نابسامانی دارد، سرپرست جدید کمیته فوتسال را مورد تایید قرار ندهند.

نجاریان: جایگزین کفاشیان از جنس خانواده فوتسال نیست/ مدیران توانمندتر از پرهیزگار هم وجود دارند

سعید نجاریان، عضو هیئت مدیره کمیته فوتسال کشورمان درباره وضعیت آینده فوتسال ایران گفت: علی کفاشیان سمت سرپرست کمیته فوتسال و نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران را برعهده داشت اما فرد جدیدی که جایگزین او کرده اند از جنس ما فوتسالی ها نیست. افرادی باید ریاست کمیته فوتسال را برعهده داشته باشند که اشراف کافی داشته باشند. 20 سال است که در فوتسال ایران برو و بیا دارم اما همچنان نمی توانم ریاست کمیته فوتسال را برعهده بگیرم. ما مدیران جوان و توانمندی در فوتسال ایران داریم و بی شک از میان آن ها می توانیم فردی را به عنوان رئیس مجموعه انتخاب کنیم.

تمام دنیا به ما خواهند خندید

نجاریان افزود: شخص کفاشیان هم شخصیت بزرگی در فوتسال داشت.کفاشیان رئیس کمیته فوتسال آسیا است و توانسته پس از سال ها تلاش جایگاهی را تنها برای ایران در مجامع بین المللی به وجود آورد. این کار فدراسیون فوتبال کشورمان سبب شده تا تمام جهان به ما بخندند، چراکه رئیس فدراسیون فوتسال آسیا را فرستاده و شخصیتی را که نام چند تیم فوتسال را هم نمی شناسد، جایگزین کفاشیان کرده ایم.

عضو هیئت مدیره کمیته فوتسال کشورمان ادامه داد: همه جا جار میزنیم که از فوتبال و فوتسال و سایر رشته ها، نماینده ای در مجامع بین المللی نداریم و پس از 10 سال به یکباره کاری را می کنیم که خودزنی است. نمی دانم چطور فکر کرده اند و این کار را انجام داده اند. ما کفاشیان را از دست دادیم و نمی دانم چندین سال باید زحمت بکشیم تا بار دیگر فردی همانند علی کفاشیان به ریاست در مجامع بین المللی برسد.

استعفای دسته جمعی امکان پذیر است

نجاریان در پایان گفت: در حال حاضر نیز فردی که من حتی نمی شناسمش و بنا بر گفته ها مسئولیت داشته است، سرپرستی کمیته فوتسال را برعهده دارد. اعضای کمیته فوتسال به دنبال استعفا هستند چراکه که حداقل دوست دارند تا فردی از جنس خودشان با شناخت کامل این رشته، رئیس باشد. ما سال ها زحمت کشیدیم و فوتسال را مستقل از فدراسیون فوتبال کردیم و توانستیم سازمان لیگ فوتسال را نیز راه اندازی کنیم و همچنین ساختمانی جدا برای این رشته ورزشی تهیه کردیم تا از هر لحاظ بدون نیاز به فدراسیون فوتبال باشد اما در نهایت زحمات باشگاه ها و اعضای خانواده فوتسال بدون نتیجه ماند و هیچ نقشی را در انتخاب سرپرست کمیته فوتسال نداشت.

با این وجود علی کفاشیان همچنان به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به فعالیت خود ادامه می دهد. اعضای هیئت رئیسه در یکی از آخرین جلسات خود برای ادامه فعالیت بازنشستگان بحث یک سوم حضور در محل کار و دریافت یک سوم حقوق را مطرح کردند و در ادامه با ارسال نامه ای به معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی در توجیه حضور بازنشستگانی چون علی کفاشیان، محمود اسلامیان، فریدون اصفهانیان، عبدالکاظم طالقانی و حیدر بهاروند در هیئت رئیسه اظهار داشتند اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بدون اینکه حقوقی از فدراسیون دریافت کنند تنها هفته ای یک بار در فدراسیون فوتبال حاضر می شوند. با این توجیه کفاشیان و همراهان بازنشسته اش در هیئت رئیسه فدراسیون همچنان در سمت خود باقی مانده اند اما به نظر نمی رسد دوام آنها بیش از چند ماه طول بکشد و به احتمال فراوان با برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال تیم مدیریتی جوانی به بدنه فدراسیون تزریق خواهد شد.

مهدی تاج هم روز گذشته درباره ادامه فعالیت کفاشیان به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کفاشیان همچنان به عنوان نایب رئیس اول حضور دارد و از او استفاده می‌کنیم. کفاشیان از کمیته فوتسال استعفا داده است و این کار را خودش انجام داد و من هم صادق پرهیزگار را به عنوان سرپرست انتخاب کردم. سرپرست را رئیس فدراسیون انتخاب می‌ کند اما رئیس باید در هیئت رئیسه انتخاب شود.

انتهای پیام/

اعتراض فوتسالی ها به حضور پرهیزگار در کمیته فوتسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار