مدیر جهاد کشاورزی روانسر گفت : ۲۵۰ هکتار باغ جدید در اراضی مستعد و شیب دار این شهرستان تا پایان سالجاری احداث می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سیامک الیاس پور مدیر جهاد کشاورزی روانسر گفت : یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سال گذشته برای احداث ۸۰ هکتار باغ دیم در این شهرستان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۱۹ هکتار باغ دیم در روانسر احداث و در اختیار بهره برداران و کشاورزان قرار گرفته گفت : بیشترین گونه‌های کشت شده برای احداث باغات دیم بادام و انگور است و توسعه کشت پسته را نیز در دستور کار داریم.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر اظهار داشت: در طرح احداث باغات دیم در شهرستان روانسر اراضی شیب داری را که در دامنه کوه‌ها بلا‌استفاده بود و گا‌ها برای چرای دام استفاده می‌شد در راستای کمک به طرح آبخیزداری و مهار آب‌های سطحی به کار گرفتیم و با اجرای این طرح مانع حرکت روان آب‌ها شدیم و با آبگیر‌هایی که ایجاد کردیم آب‌های روان با جمع شدن در چاله‌های ایجاد شده مستقیما به زمین تزریق می‌شود که در نتیجه به منابع زیرزمینی آب کمک می‌کند.

الیاس پور، اجرای موفق و توسعه باغات دیم در روانسر را منوط به همکاری بهره برداران این شهرستان دانست و اضافه کرد: اگر مردم در نگهداری این باغات همکاری نکنند بعد از چند سال این باغات از بین خواهد رفت.

وی یادآور شد: ۷۱۹ هکتار باغ دیم و ۷۸۰ هکتار باغات آبی این شهرستان، سالانه سه هزار و ۶۶۶ تن محصولات باغی تولید می‌شود.
شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است .

 

 

انتهای پیام/د

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای احداث ۸۰ هکتار باغ دیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.